نقش کنترل هوشمند بیمارستان
نوشته شده توسط : نت ویر

سیستم روشنایی در بیمارستان هوشمند

هزینه ی برق بیشترین مبلغی است که بیمارستان ها برای انرژی مصرفی خرج می کنند و روشنایی ساده ترین راه مصرف برق است. با این مبلغ هنگفتی که بیمارستان ها در کل برای مصرف انرژی، و به خصوص برای برق پرداخت می کنند، اغلب مدیران بیمارستان ها روشنایی بیمارستان را زیر ذره بین برده و مورد هدف صرفه جویی و کاهش هزینه ها قرار می دهند.

حتما متوجه لامپ های روشن اضافی و پر مصرف در راهروی بیمارستان ها شده اید. زمانی که سیستم روشنایی هوشمند در بیمارستان ها تعبیه شود، دیگر لامپ ها منتظر خاموش شدن توسط افراد نمی مانند و با بهره گیری از هوش مصنوعی، عدم حضور افراد در اتاق را تشخیص داده و به طور خودکار خاموش می شوند. از آنجایی که بیمارستان یک مکان ۲۴ ساعته است، لامپ های هوشمند دارای دیمر هستند که به طور خودکار در طول شب نور فضا را کم می کنند تا بیمار آرامش لازمه را داشته باشد.

اهرم هوشمند شیر گاز و آب

اهرم هوشمند شیر گاز و آب یک اختراع نسبتا جدید در تکنولوژی خانه هوشمند است. این اهرم از دو قسمت تشکیل شده: یک قسمت، سنسوری است که نشت سیالات (مایعات و گازها) را تشخیص می دهد و قسمت دیگر، همان شیری است که در صورت بروز مشکل فورا مسیر آب یا گاز را مسدود کرده و آن را می بندد.

سیستم آبیاری هوشمند در فضای سبز محوطه ی بیمارستان

بیمارستان هوشمند بیمارستانی است که حتی محوطه ی بیرونی آن هم هوشمند سازی شده باشد. در محوطه ی بیمارستان های معمولی مقدار زیادی آب برای آبیاری چمن ها به هدر می رود. وقتی وارد فضای بیرونی این بیمارستان ها می شویم، در بعضی قسمت ها می بینیم که مقدار زیادی آب به دلیل آبیاری بیش از حد جمع شده است. در شرایطی که کشور با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کند، مدیریت های ضعیف اینچنینی ضربه ی بزرگی را به آینده ی جامعه و کشور می زنند.

سیستم آبیاری هوشمند در بیمارستان ها آبیاری چمن ها و درختان را به صورت برنامه ریزی شده انجام می دهد.

پریز هوشمند

تجهیزات بیمارستانی برقی میزان زیادی از انرژی برق را مصرف می کنند. مدتی بعد از مرخص شدن بیمار هم این وسایل روشن می مانند. اما اگر آن ها به پریز هوشمند متصل باشند، دیگر لازم نیست پرستارها از یک بخش دیگر برای خاموش کردن وسایل به اتاق یک بخش دیگر بیایند. با یک ضربه ی کوچک بر روی صفحه ی گوشی می توان وسیله ی متصل به پریز هوشمند را از کیلومترها دورتر خاموش کرد.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: