چند نکته برای پیشگیری از بیماری کرونا (بخش دوم)
نوشته شده توسط : نت ویر

توصیه های ذکر شده در این مقاله برای عموم مردم است اما اگر شما یا اطرافیانتان با یک بیماری نادر یا کمتر شایع مواجه هستید بیشتر روی نکات ذکر شده در این مقاله تمرکز کنید.

چند نکته برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید

برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از لوازم هیچکسی استفاده نکنید

در مراکز تحصیلی، اداره ها و سایر مراکز شغلی دیگر از وسایل دیگران استفاده نکنید و حتی الامکان فاصله را رعایت کنید.

از تماس مراقبت نشده با حیوانات غیرخانگی خودداری کنید

حیوانات خیابانی شاید خودشان مریض نباشند و به کرونا مبتلا نشوند اما میتوانند ناقل آن باشند. حتی اگر قصد غذارسانی به آن ها را دارید نکات بهداشتی را رعایت کنید تا نه به شما و نه آن ها آسیبی نرسد. البته هنوز ثابت نشده که حیوانات خیابانی در انتقل کرونا نقش دارند یا خیر.

برای پیشگیری از کرونا شوینده حاوی الکل تهیه کنید

هرچند که شستشوی دست ها با کمک آب و صابون میتواند برای پیشگیری از بیماری کرونا مفید باشد، اما در کنار آن میتوانید شوینده های دست و صورت که حاوی الکل هستند را نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید که غلظت و درصد الکل در شوینده باید بین ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد. الکل صنعتی غلظتی حدود ۹۶ درصد دارد و توانایی کشتن ویروس کرونا را ندارد بنابراین تلاش کنید که حتما شوینده حاوی الکل ۶۰ درصد بخرید.

مایعات زیاد بنوشید

نوشیدن مایعات میتواند آب بدن را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. بهتر  است که آب ولرم بنوشید. در کنار نوشیدن آب معمولی و تمیز میتوانید آب مرکبات و میوه های سالم و تازه دیگر را نیز امتحان کنید.

دست و صورت خود را بیشتر بشویید

برای پیشگیری از بیماری کرونا، بهترین راهکار شستشوی به موقع و مکرر دست و صورت است. کسانی که بیماری های نادر دارند، باید بیشتر اینکار را انجام دهند. برای این منظور دست و صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. غرغره کردن آب گرم و نمک نیز میتواند ایده خوبی باشد.

با اولین علائم کرونا به پزشک خود زنگ بزنید

چنانچه متوجه شدید که علائم  کروناویروس را دارید سریعا تلفن خود را برداشته و با پزشک معالج خودتان تماس بگیرید. تمام علایمی که احساس میکنید غیرعادی هستنند را برای پزشک خود تشریح کنید و از او بپرسید آیا نیازی به معاینه حضوری یا مراجعه به اورژیانس و مراکز درمانی دارید یا خیر.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد عوامل انتقال ویروس کرونا در بانک ها مراکز عمومی و ... می توانید به noskhe.com مراجعه کنید 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: