روش هایی برای کمک به رشد کودک(7 تا 12 ماهگی)
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک هفت ماهه

در ماه هفتم مهارت‌های مربوط به حرکاتِ دست در نوزادان رشد می‌یابد و گرفتن انبر گونه توسطِ انگشتان، در ماه های آینده گسترش خواهد یافت. مهارت‌های حرکتی و هماهنگی او را با فراهم نمودن وسایل ایمن و کوچک تقویت کنید. پیمانه‌ها و قاشق‌های پلاستیکی اندازه گیری و فنجان هایِ کوچکِ پلاستیکی گزینه های مناسبی هستند.

کودک هشت ماهه

 ماه هشتم زمان خوبی برای تحریک ادراک فضایی و استفاده از کلمات توسط کودک است. به کودکتان اسباب بازی‌هایی بدهید که هر کدام درون دیگری برود، مانند ظروف و یا ماهیتابه های اسباب                   بازی. یا از او بپرسید که «بینی‌ات کجاست؟» و سپس به بینی او اشاره کنید. همانطور که بازی می‌کنید، قسمت های دیگری از بدن را نیز بیافزایید، این کار معنی کلمات را نیز به نوزاد یاد خواهد داد.

کودک نه ماهه

در ماه نهم کودک مجذوب اشیای متصل به هم و نحوه کارکرد آن‌ها می‌شود. او را تماشا کنید که با کتاب‌هایی که صفحات ضخیم متصل به هم دارند، در کابینت‌ها و… خود را سرگرم می‌کند. شاید بار‌ها به بازی با آن‌ها بپردازد. نوزادتان در حال پرورش هماهنگی میان دست‌ها و چشمانش است. بگذارید حرکات نوزاد تقویت شود.

کودک ده ماهه

در ماه دهم نوزادتان ممکن است از پیدا کردن اشیای پنهان شده لذت ببرد. بازیِ «کجا رفت؟»  (قایم کردن اشیا) به او کمک می‌کند که مهارت‌های حرکتی و مفهوم پایداری شیئ را در خود پرورش دهد (مفهومِ پایداری شیئ به این معناست که حتی هنگامی که او نمی‌تواند آن‌ها را ببیند، آن‌ها از بین نمی‌روند). یک شیِ درخشان و رنگارنگ را زیر یک پارچه یا زیر شن‌های جعبه شن بازی پنهان کنید. سپس دست نوزاد را روی شیئ بگذارید و به او کمک کنید تا آن را در بیاورد. به زودی او خودش شیء را بدون کمک شما پیدا خواهد کرد.

کودک یازده ماهه

در ماه یازدهم با انجامِ بازی و خواندن آواز همچنان به تقویت مهارت‌های زبانی ادامه بدهید. مهارت هایِ زبانی از طریق تعاملات انسانی گسترش می‌یابند (و نه از طریق DVD‌ها یا تلویزیون)، بنابراین تا آنجایی که می‌توانید با نوزاد خود صحبت کنید. به او بگویید که در حال انجام چه کاری هستید، از او سؤال کنید و از حالات و اصوات پر شور استفاده کنید؛ او آن‌ها را می‌بیند و مهارت پیدا می‌کند.

کودک یک ساله

 برخی نوزادان زود حرف می‌زنند؛ برخی زود‌تر از همسالانِ خود شروع به خزیدن می‌کنند. هر نوزادی سرعت پیشرفت خاص خودش را دارد. این تفاوت هایِ رشدی به ندرت نشانگرِ این هستند که مشکلی در مورد نوزاد وجود دارد. اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید. اما این تفاوت‌ها اغلب در میان کودکان طبیعی هستند؛ بنابراین آرام باشید و از سیر رشد کودکتان لذت ببرید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: