روش هایی برای کمک رشد کودک ( یک تا شش ماهگی)
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک یک ماهه

در ماه اول با کودکتان با فاصله‌ای بسیار کم تماس یرقرار کنید؛ چرا؟ به این دلیل که اکنون نوزادتان تنها اشیاء موجود در فاصله 20 تا 37 سانتیمتری خود را به وضوح می‌بیند. همانطور که چشمانِ او رشد می‌کنند، به تمرکز بر چهره انسان‌ها علاقه‌مند می‌شود

کودک دو ماهه

در ماه دوم با زدن دست های کودکتان بر هم و خواندن آهنگ برایِ او، به او کمک کنید تا حرکاتِ دست و دید خود را رشد دهد. با گذشت زمان او از حرکات و صدای شما تقلید خواهد کرد از این ماه، تقلید کردن نوزاد بیشتر مشخص است و هماهنگی میان دست و چشم و همین طور زبان او پرورش خواهد یافت.

کودک سه ماهه

در ماه سوم کودکتان ممکن است که بازی با دست‌ها و یا برداشتن و ضربه زدن به اشیا را آغاز کند. برای او جغجغه و یا عروسک‌های رنگی تهیه کنید که بتواند آن‌ها را بگیرد و به آن‌ها چنگ بزند.

کودک چهار ماهه

در ماه چهارم مهارت‌های اجتماعی، حرکتی و زبانی در حالِ شکوفایی هستند. هنگامی که یک عروسکِ براق ظاهر می‌شود، کودک با غان و غون کردن هیجانات خود را ابراز می‌کند و هنگامی که آن را از او می‌گیرید با عصبانیت گریه می‌کند. و حدس بزنید دیگر چه اتفاقی می افتد؟… کودکتان در این سن قلقلکی می‌شود! انعکاس قلقلک در هفته 14 رشد می‌یابد.

کودک پنج ماهه

در ماه پنجم چشمان و گوش‌های نوزادتان همانند شما کار می‌کنند. کودک همچنین غان و غون کردن را آغاز می‌کند. با پاسخ دادن به او و تکرار صامت‌ها به او بیاموزید که چگونه ارتباط برقرار کند. کلمات را تکرار کنید و وقتی که تقلید کردن نوزاد شروع می شود او را تشویق کنید. خواندن از روی کتاب را آغاز کنید و در حالی که به هر شیء اشاره می‌کنید، نام آن را بگویید.

کودک شش ماهه

 

در ماه ششم به زودی کودکتان می‌آموزد که بنشیند و به اطراف حرکت کند. با قرار دادنِ او بر روی شکمش او را به حرکت وادارید، سپس یک اسباب بازی را روی زمین قرار دهید و او را تشویق کنید تا به آن برسد. به این دلیل که کودکان در این سن هر چیزی را به دهانشان می‌برند، برایِ جلوگیری از خفگی او، اطمینان حاصل کنید که اندازه اسباب بازی‌ها از اندازه لوله داخل دستمال توالت بزرگ‌تر است و اطمینان حاصل کنید که خانه‌تان برای نوزاد ایمن است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: