توصیه‌هایی برای درست تمیز کردن دندان‌ ها
نوشته شده توسط : نت ویر

رعایت بهداشت دهان و دندان و درست تمیز کردن دندان ها بخش مهمی از برنامه روزانه همه افراد باید باشد چرا که اهمیت و نقش دندان در زیبایی و سلامت غیرقابل انکار است.

همچنین مجموعه دهان و دندان به عنوان ورودی غذا و آغازگر روند هضم و جذب غذا نقش مهمی در اماده‌سازی نیازمندی‌های غذایی انسان به عهده دارد. بنابراین دانستن و رعایت برخی نکات در مورد حفظ سلامت این عضو مهم و حساس کاربردی خواهد بود. در ادامه با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.

نکات مهم برای رعایت بهداشت دندان

حداقل سه بار در شبانه روز مسواک بزنید و مسواک خود را هر دو الی سه ماه یکبار عوض کنید. برای هر بار مسواک زدن باید چیزی حدود 2 الی 3 دقیقه وقت گذاشت. برای دسترسی به همه سطوح دندان‌ها و پاک کردن پلاک‌های میکروبی و درست تمیز کردن دندان ها باید زمان کافی را برای این کار بگذارید.

به منظور پیشگیری از گسترش و پیشرفت بیماری‌های دهان و دندان باید هر 6 ماه یکبار به دیدن دندانپزشک خود برویم تا از سلامت دهان و دندان خود مطمعن شویم.

استفاده از غذاهایی که برای بدن مفید هستند بدون شک برای دندان نیز مفید هستند مانند انواع سبزیجات و میوه‌ها و تا حدودی خاصیت پاک کنندگی دندان‌ها را نیز دارند.

استفاده روزانه از نخ‌ دندان شانس سلامت دندان‌ها را بالا می‌برد. نخ‌دندان پلاک‌های میکروبی بین سطوح دندانی را از بین برده و جریان خون لثه را افزایش می‌دهد.

انتخاب مسواک مناسب نیز می‌تواند در بهتر تمیز کردن دندان‌ ها موثر باشد. تا جایی که ممکن است از مسواک با موهای نرم و یا متوسط استفاده کنید چرا که استفاده از مسواک سخت و زبر به مرور زمان به مینای دندان و لثه آسیب میزند.

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان، ونیر، ونیرکامپوزیت، ایمپلنت دندان، لمینت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: