بستن فاصله بین دندان ها با لمینت
نوشته شده توسط : نت ویر

امروز میخوایم در مورد فاصله بین دندان ها حرف بزنیم که میتوانیم این فاصله را به کمک لمینت پر کنیم تا به آن شکل دیده نشوند و زیبایی سابق خود را به دست آورند.

فاصله بین دندان ها و راه بستن فاصله ها

فاصله بین دندان ها که امروزه در افراد زیادی مشاهده میشود و در اصطلاح علم پزشکی به این فاصله ها دیاستم گفته می شوند اکثرا این فاصله برای دندانهای جلو پیش می اید که بیش تر به چشم میخورد.

داشتن این فاصله مطمینا شما را حتی در خندیدن نیز به مشکل خواهد انداخت مخصوصا در خانوم ها که زیبایی بیشتر برای آن ها مد نظر است.

علت فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها میتواند علت های زیادی داشته باشد که ما در زیر تعدادی از آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم:

این فاصله میتواند به این علت باشد که در بچه ها ، وقتی دندانهای شیری می روید سایز این دندان ها عوض نمی شود ولی با افزایش سن آن ها و بزرگ شدن اندام ها فک آن ها نیز رشد خواهد کرد و اندازه آن بزرگ تر خواهد شد.

این فاصله میتواند به علت هم سایز نبودن فک و دندان های شما باشد که این مورد در بزرگسالان بیشتر به چشم میخورد و ما معمولا این مورد را در دندانهای لترال یا پیشین بیمار می بینیم.

فرنوم لب بالا نیز میتواند یکی از این علت ها باشد.این بیماری نیز اکثرا در دندان های جلو گزارش شده است.

نحوه درمان فاصله بین دندان ها

1.اولین راه درمان ارتودنسی دندان می باشد شما با ارتودنسی میتوانید بهم ریختگی شدید دندان ها را درست کنید و حتی با این روش میتوانید ترتیب دندانهایی را که مرتب نیستند نیز مرتب سازید و فاصله آن ها با همدیگر را تنظیم کنید.

2.جراحی فرنکتومی یکی دیگر از راه های درمان می باشد که اگر این جراحی در سنین پایین انجام شود، دندانها به جای خود بر می گردند و فاصله بین دندانها متناسب خواهد شد.

3.گاهی حتی این نامرتبی مربوط به بیماری لثه می باشد که شما با عمل آن میتوانید دندان هایتان را به فاصله مخصوص خود برگردانید.

اگر این راه ها جواب نداد دندان ها را یا اورتودنسی( ارتودنسی ثابت و یا ارودنسی نامرئی ) می کنند، یا با درمانهای ونیر کامپوزیت و یا لمینیت دندان و یا روکش کردن دندانها، این فاصله رفع خواهد شد.

4.استفاده از روشهای ونیر کامپوزیتی یا لمینت دندانی و یا روکش دندان ها نیز برای زمان هایی مناسب است که سایز دندان ها کوچک باشد

 

گاهی نیز اگر فاصله دندان ها خیلی زیاد باشد و یا دندانی از دست رفته باشد از ایمپلنت دندان و بریج استفاده می شود. 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: