استخر شنا چگونه کار می کند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

نکته جالبی که در مورد استخر شنا وجود دارد این است که تمامی آن ها عمکرد مشابهی دارند. فارغ از انداره، شکل و دیگر مشخصات استخر، تمامی آنها متشکل از سیستم فیلتراسیون و ضدعفونی بوده تا به صورت مداوم آب استخر تمیز و سالم بماند. اما واقعا استخر شنا چگونه کار می کند؟

به عنوان یک صاحب استخر، ممکن است تنها با نحوه کنترل تجهیزات استخر آشنایی داشته باشید و از عملکرد آنها بی اطلاع باشید.

از نظر استقرار دو نوع استخر وجود دارد، استخرهای روی زمین و درون زمین. استخر روی زمین ارزانترین و آسانترین حالت ساخت استخر می باشد، که معمولا در آن از کیت های پیش ساخته استفاده شده و به راحتی توسط یک تکنسین حرفه ای استخر، نصب می شوند.

جریان آب

جهت حذف مواد معلق و آلودگی ها از آب استخر شنا، بایستی آب درون یک سیستم فیلتراسیون در گردش باشد. به صورت معمول، آب از طریق دو یا چند مسیر تخلیه اصلی در کف استخر و همچنین چندین اسکیمر موجود در لبه بالا و دور تا دور استخر وارد مسیر فیلتر استخر می گردد. اسکیمرها با به حرکت در آوردن آب، کف و آشغال های سطح آب را خارج کرده و درون سبد استرینر خود جمع می کنند. این کار سبب می شود تا آب استخر به صورت یکسان گرم شده و مواد شیمیایی به صورت یکنواخت پخش گردد.

گرمایش آب استخر

هیچ کس دوست ندارد در یک استخر کثیف و یا سرد شنا کند. هیترهای استخر شنا به صورت فزاینده یی محبوب شده و جزء اصلی تجهیزات استخر شده اند. روش های مختلفی برای گرمایش استخر وجود دارد مانند: هیترهای برقی، هیترهای گازی، مبدل ها، هیت پمپ ها، پنل ها و یا پوشش های خورشیدی. بسیاری از صاحبان استخر از ترکیبی از این سیستم ها برای رسیدن به حداکثر گرمایش در مقابل حداقل انرژی مصرفی، استفاده می کنند

 (امروزه با توجه به رشد و پیشرفت تکنواوژی درساخت استخر های  جدید تا حد زیادی از مونور خانه هوشمند استفاده کنند.)

پمپ و فیلتر

جهت جلوگیری از رشد جلبک و سایر آلودگی های مضر، فیلتر استخر بایستی به صورت منظم در حال کار باشد. با این حال، بدون پمپ، سیستم فیلتراسیون کار نخواهد کرد و استخر شما برای استفاده بیش از حد کثیف خواهد بود.

 

طول عمر تجهیزات استخر بسته به موقعیت مکانی، تعداد دفعات کارکرد تجهیزات و شیمی آب استخر، متفاوت است. ما راهنمایی ها و پیشنهادهای لازم برای نگهداری استخر در شرایط ایده آل را برایتان در سایت تام استخر آماده کرده ایم. 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: