پاسخ به سوالات رایج مردم درباره ویروس کرونا
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله به سوالات مهم پیرامون ویروس کرونا پاسخ  داده شده است

کرونا برای چه افرادی بیشتر خطرناک است؟

بر اساس داده های حال حاظر مشخص شده که افراد مسن بیشترین قشر آسیب پذیر جامعه در برابر ویروس کرونا هستند. زیرا این افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند و اغلب بیماری های مزمنی دارند که نتیجه کهولت سن است. سایر افرادی که میتوانند در نتیجه این ویروس آسیب ببیند کسانی هستند که یکی از مشکلات زیر را دارند:

·         فشار خون بالا

·         بیماری قلبی-عروقی

·         دیابت

·         سرطان

·         و …

علایم کرونا ویروس چه هستند؟

از آنجا که کرونا یک ویروس است، درنتیجه عفونت ناشی از آن نیز علایمی مشابه با سایر بیماری های ویروسی دارد. اما این ویروس میتواند علایم خاصی داشته  باشد. علایم ویروس کرونا میتوانند شامل موارد زیر باشد:

علایم تنفسی: سرفه و تنگی نفس همراه با درد گلو و تب

علائم گوارشی: بیماری میتواند در مواردی علایمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال را در افراد نشان هند. البته تنها یک پنجم مبتلایان علایم گوارشی را نشان میدهند.

آیا کرونا درمانی دارد؟

تا این لحظه هنوز هیچ کشوری موفق به ساخت واکسن کرونا نشده است. با این حال چندین کشور و موسسه شبانه روز در حال تلاش برای ساخت واکسن و درمانی برای این ویروس هستند.

چه کسانی باید ماسک بزنند؟

بر اساس گفته سازمان جهانی بهداشت کسانی که علایم بیماری را ندارند و سالمند میتوانند از ماسک استفاده نکنند البته مشروط بر اینکه در معرض افراد مبتلا قرار نداشته باشند.اما اگر شخصی را دیدید که علایم احتمالی کرونا را دارد بهتر است حتما از ماسک استفاده کنند و نحوه استفاده از ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا را بیاموزند.

چند روز طول میکشد تا علایم کروناویروس جدید ظاهر شوند؟

شخص میتواند یک روز بعد از ابتلاء شدن به کرونا علایم آن را نشان دهد. البته برخی افراد ممکن است علایم را بعد از ۱۴ روز یا دوهفته تازه نشان دهند. اما معمول است که حدود ۵ روز بعد از ابتلاء علایم خود را نشان دهند. اگر شما در معرض شخص یا سطحی قرار داشته اید و فکر میکنید احتمالا مبتلا شده اید هر روز دمای بدن خود را چند بار اندازه گیری کنید اگر تب داشتید به بیمارستان مراجعه کنیدتا در صورت لزوم آزمایش کرونا را انجام دهید.

 آیا ویروس کرونا میتوانند از طریق حیوانات به  ما منتقل شود؟

کررونا تنها یک ویروس نیست بلکه به خانواده ای از ویروس ها اطلاق میشود. این ویروس ها از حیوانات به انسان منتقل میشود. بارزترین حیوانی که ویروس کرونا میتواند از آن به انسان منتقل شود خفاس است. اما در خصوص حیوانات اطراف ما مثل سگ ها و گربه ها و … به ندرت اتفاق میافتد که ویروس از آن ها به ما منتقل شود





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 743
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: