نوشته شده توسط : نت ویر

سیستم مدیریت ساختمان یا سیستم اتوماسیون ساختمان سیستمی است که برای مدیریت یکپارچه تمامی امور فنی ساختمان اعم از تهویه، روشنایی، سیستم اطفای حریق و سیستم امنیتی به کار گرفته می شود.

سیستم مدیریت ساختمان شامل چه چیزهایی است؟

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند شامل کلید و پریز و لامپ هوشمند است. زمانی که هر جزئی از این سیستم در ساختمان نصب شود، حضور یا عدم حضور ساکنین تشخیص داده شده و چراغ ها به صورت اتوماتیک روشن و خاموش می شوند. لامپ هوشمند از نوع LED است و مصرف بسیار کمی دارد.

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند جدیدترین نسل ترموستات است که تفاوت های عمده ای با ترموستات های قبلی دارد. این ترموستات از این جهت هوشمند نامیده می شود که می تواند عادت سرمایی یا گرمایی بودن ساکنین را یاد بگیرد و دمای ساختمان را با توجه به آن و همچنین میزان دمای داخل و خارج تنظیم کند.

سیستم امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند جمعی از ابزار یا روش هایی است که با یکدیگر در ارتباط اند و به وسیله ی آن ها می توان از اموال و اعضای ساختمان محافظت کرد. تیم هوشمند سازی اویو تجهیزاتی مثل سنسور درب و پنجره، سنسور حرکتی، دوربین امنیتی ، دیتکتور نشت گاز و آب و قفل درب هوشمند را به عنوان آیتم های اصلی برای افزایش امنیت ساختمان ارائه می دهد.

مزایای سیستم مدیریت ساختمان

  • سیستم مدیریت ساختمان را می توان به صورت سفارشی درآورد تا نیازهای مختص هر ساختمان را تامین کند. اگر خریداران و مستاجرین بدانند که ساختمان شما طوری نظارت و کنترل می شود که حداکثر میزان امنیت در آن برقرار است، ساده از کنار آن نمی گذرند.
  • عملکرد اتوماتیک BMS باعث جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش مصرف آن می شود. به علاوه، عملکرد این سیستم بهینه سازی شده است و دیگر لازم نیست وقت و هزینه زیادی را برای تشخیص و تعمیر معایب فنی ساختمان صرف کنید.
  • BMS یک سیستم سازگار با تغییرات است و تجهیزات جدید را می توان با توجه به نیازهای ساختمان با آن ادغام کرد. به عبارت دیگر، تکنولوژی و فناوری های جدید را می توان به زیرساخت موجود اضافه کرد و از طریق همان پلتفرمها آن ها را کنترل نمود.
  • افزایش ارزش پولی ساختمان یکی دیگر از مزیت های BMS است.
  • اجزای سیستم مدیریت هوشمندسازی خانه به صورت خودکار و در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند و می توان ساعت و مدت زمان عملکرد آن ها را تعیین کرد. همه ی این ها باعث راحت تر شدن مدیریت ساختمان می شوند.
  • یکی از بزرگترین مزیت های BMS نسبت به مدیریت سنتی ساختمان آنالیز خودکار میزان مصرف انرژی در ساختمان است. سیستم مدیریت هوشمند ساختمان گزارش میزان مصرف انرژی را به صورت هفتگی یا ماهیانه به ساکنین یا مدیر ساختمان می دهد. مدیر ساختمان با استفاده از این قابلیت حتی می تواند میزان مصرف در ماه را با ماه قبلی مقایسه نموده و در صورت افزایش چشمگیر مصرف، راهکارهایی مثل استفاده از سیستم روشنایی هوشمند را به کار بگیرد.




:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: