همه چیز درباره هیوندای توسان و تمام نسل های آن (نسل سوم)
نوشته شده توسط : نت ویر

این روزها اکثر مردم با برند هیوندای آشنایی دارند و دست کم تمام مدل های این خودرو که وارد ایران شده است را شناسایی می‌کنند. یکی از مدل های مشهور و محبوب این برند خودرو هیوندای توسان است. نام زیبای این ماشین در اصل از نام یک شهر نسبتا متوسط در یکی از ایالت های آمریکا است.از توسان در سال 2004 برای نخستین بار رونمایی شد. ما در این مقاله به بررسی نسل های این ماشین زیبا و پر کاربرد و خواهیم پرداخت.

می توانید جهت خرید لوازم یدکی هیوندای، از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو ما دیدن فرمایید

تمام نسل‌های هیوندای توسان

همانطور که در مقدمه نیز گفته شده، رونمایی این خودرو به سال 2004 بازمیگردد و تا به امروز 3 نسل موفق از این ماشین وارد بازارهای جهانی شده است. نسل نخست این ماشین از لحظه رونمایی تا سال 2009 ادامه داشت. نسل دوم نیز یک سال بعد یعنی سال 2010 تا 2015 تولید شد. و نسل سوم که به نسبت نسل های دیگر در مجموع موردپسندتر بود از سال 2015 تاکنون در دست تولید و عرضه است.

نسل سوم و حال حاظر خودروی هیوندای توسان

در ادامه بررسی نسل های موفق هیوندای توسان ، به بررسی نسل سوم و جدید این خودرو میپردازیم که تولید و عرضه آن در بازاری های جهانی تا این لحظه که در نوشتن این مقاله هستیم ادامه دارد.

برند هیوندای اولین بار در فوریه سال 2015 میلادی و به طور دقیق در روز هفدهم این ماه از نسل جدید توسان رونمایی کرد. البته این یک رونمایی رسمی نبود. و تاریخ دقیق رونمایی رسمی هیوندای توسان در نیمه دوم سال 2015 صورت گرفت.

در همان رونمایی غیر رسمی که در سال 2015 در ژنو صورت گرفت، هیوندای از 2 مدل جدید و بسیار شیک خودرو توسان خود رونمایی کرد. این دو مدل عبارتند از:

  • توسان هیبرید الکتریکی
  • و هیبرید پلاگین دیزل پاور بودند.

در خصوص مدل هیبریدی V48 شرکت هیوندای از یک موتور 2 لیتری و دیزلی استفاده کرده است. این موتور حدود 134 اسب بخار توان خالص دارد. گیربکس آن 6 سرعته است که با ماکزیمم توان خروجی 14 اسب بخار ترکیب شده است. در نهایت قادر به تولید ماکزیمم توان خروجی یعنی 148 اسب بخار و نهایت گشتاور 413 نیوتون بر متر است.

نسبت به نسل قبل، سیستم قدرت توسان نسل دوم نزدیک 10% بهبود پیدا کرده است. به همین خاطر میزان تولید و انتشار دی اکسید کربن آن 109 گرم در کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: