کنترل عفونت دندانپزشکی
نوشته شده توسط : نت ویر

این مقاله بسیار مهم در مورد مبانی کنترل عفونت دندانپزشکی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید. دراین کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی اطفال ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود.

تمیز کردن ابزار و تجهیزات

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) جزئیات نحوه تمیز کردن و ضد عفونی وسایل و تجهیزات دندان را توضیح می دهند. ابزار و تجهیزات به یکی از سه طبقه بر اساس خطر انتقال عفونت طبقه بندی شده اند: بحرانی، نیمه بحرانی و غیر بحرانی.

ابزار انتقادی برای نفوذ بافت نرم یا استخوان استفاده می شود و همچنین می تواند با خون مواجه شود. ابزارهایی که تحت این طبقه بندی قرار می گیرند شامل اسکالر، اسکنر، فورسپس و اسکناس استخوانی هستند. ابزارهای بحرانی پس از هر استفاده باید استریل شوند. روش های استریلیزه قابل قبول عبارتند از اتوکلاو، گرمای خشک یا بخار گرمایی / شیمیایی.

ابزار نیمه هادی در تماس با غشای مخاطی یا پوست غیر خشک است. این ابزارها شامل آینه ها، سینی های قابل استفاده مجدد و خازن های آمالگام می باشند. آنها همچنین باید بعد از هر استفاده با حرارت خشک شوند.

ابزارهای غیر مهم آنهایی هستند که فقط پوست سالم را لمس می کنند. آنها شامل کافهای فشار خون، سرهای اشعه ایکس و اکسیمترهای پالس هستند. این ابزارها را می توان بین بیماران پس از دریافت ضد عفونی متوسط ​​یا سطح پایین استفاده کرد.

شستن دست

شستن دست ها در جلوگیری از گسترش بیماری ها به بیماران بسیار مهم است. با توجه به CDC، راه حل ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل می تواند در همه موارد مورد استفاده قرار گیرد، به جز زمانی که دست ها در خاک قابل مشاهده است. یک متخصص دندانپزشکی با دست های ظریف باید با صابون و آب شستشو داده شود. CDC توصیه می کند که بهداشت تحت این 4 شرایط باشد:

1. دست دندانپزشک ظاهرا خیس است

2. بعد از اینکه دندانپزشک با استفاده از دست های خسته تجهیزات را لمس می کند که می تواند توسط خون، بزاق و سایر ترشحات آلوده شود، استفاده می شود

3. قبل و بعد از درمان هر بیمار

4. قبل از قرار دادن دستکش و بلافاصله پس از برداشت دستکش

آلودگی سطحی و پاکیزگی محل

پاکیزگی و پیشگیری از عفونت به بیش از ابزارهای دندانپزشکی اعمال می شود. طبق گزارش CDC، کلینیک دندانپزشکی شامل دو نوع سطح است: سطوح تماس بالینی و سطوح نگهداری خانه. سطوح تماس بالینی شامل مواردی از قبیل دستگیره های سبک، دسته های کشو، دستگیره های دسته ای، صندلی ها و موارد دیگر که یک بیمار یا دندانپزشک در طی یک مراحل لمس می کند. سطوح تماس بالینی، اگر با موانع محافظت نشده مانند بسته بندی پلاستیکی پاک، کیسه و ورق محافظت نشده باشد، باید بین بیماران با مواد ضدعفونی کننده بیمارستان ثبت شده EPA تمیز شود. این سطوح نیز باید در پایان هر روز کاری تمیز شود.

آموزش

کلینیکها (کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی) باید آموزش مداوم خود را برای کارکنان خود برای اطمینان از درست بودن سیاست ها و روش ها انجام دهند. CDC





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: