تهدیدات بهداشت دندانی
نوشته شده توسط : نت ویر

سخت است به این باور برسیم که ، سلامت کلی شما و عادت های شیوه زندگی شما می تواند بر روی سلامت دندان هایتان تاثیر بگذارد. تحقیقات اخیر نشان داده است که ممکن است ارتباطی بین چاقی و بیماری پریودنتال وجود داشته باشد. آیا می دانستید که سیگار کشیدن نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری لثه را سریعتر کند؟

سیگار و ارتباط آن با سلامت دندان ها

مطالعات نشان داده است که افراد سیگاری سه تا شش برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض از بین رفتن دندان هایشان هستند. علاوه بر این، سیگاری های فعلی یا افرادی که سابقه زیادی در کشیدن سیگار دارند، پنج برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض از دست رفتن استخوان هستند.

نه تنها سیگار کشیدن به طور بالقوه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری های لثه می شود، بلکه می تواند درمان را بسیار دشوار کند. علاوه بر این، درمان ممکن است موفق نباشد.

چاقی و سلامت دندان

این امر ممکن است آنچنان مهم به نظر نیاید اما قند یک تهدید بزرگ برای سلامت دندان است. شکر، در غذاهایی که می خوریم،باعث ایجاد پلاک در دندان های ما ایجاد میشود. سپس پلاک با کربوهیدرات ترکیب می شود و باعث ایجاد اسید می شود. سپس اسید، مینای دندان را مختل می کند، که می تواند حفره ها را تشکیل دهد. بدون درمان، حفره ها می توانند در داخل دهان و دندان نفوذ کنند و باعث درد و یا در موارد شدید از دست رفتن دندان شوند(ایمپلنت دندان).

برنامه ریزی

ترک سیگار و از دست دادن وزن، گامی مهم در جهت بهبود سلامت دهان و دندان شما است.

چاقی باعث افزایش شانس ابتلا به بیماری های دهان، علاوه بر سایر مشکلات سلامتی بدن می شود. ایجاد یک رویه تمرین یا پیدا کردن یک فرد مناسب برای تمرین می تواند باعث تحرکات سرگرم کننده بیشتر و ایجاد اهداف بیشتر شود.

ترک سیگار یک فرآیند است، آسان نیست اما ممکن است. خودتان را در مسیر موفقیت قرار دهید و برنامه ای ایجاد کنید:

دندانپزشک (کلینیک دندانپزشکی) خود را برای تمیز کردن دندان ها ببینید. داشتن دهان تمیز احساس بسیار عالی است و می تواند به شما کمک کند تا سبک زندگی سالم جدید خود را شروع کنید.

از خدمات کلینیک تخصصی تاج به دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان، ونیر کامپوزیت و ... اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: