۳ روش عالی جایگزین دندان از دست رفته
نوشته شده توسط : نت ویر

بیماری لثه، پوسیدگی دندان، آسیب دیدگی یا مشکل ژنتیکی همه می توانند باعث از بین رفتن دندان و مرگ آن شوند. نتیجه کشیدن، از دست رفتن یا مرگ دندان یک جای خالی با کلی عوارض و مشکلات ریز و درشت مثل کج شدن سایر دندان ها، دشواری در رعایت بهداشت دهان و دندان و زشت شدن لبخند و … است.

۱.ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان اصلی ترین، مهمترین و ایمنترین روش جایگزین دندان ها است. فرقی نمیکند شما یک دندان از دست داده باشید یا همه آن ها را، در هر صورت میتوانید به ایمپلنت ها به چشم دندان های دائمی و شیک خودتان نگاه کنید.

ایمپلنت ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و مهمترین بخش آن یک پیچ تیتانیومی است که با عبور از لثه به استخوان فک متصل میشود. سپس دو قطعه دیگر برای تکمیل عمل ایملپنت دندان روی آن پیچ قرار داده میشود. ایمپلنت ها طول عمر بسیار بالایی دارند و اگر عمل جایگذاری آن توسط یک متخصص ایمپلنت خوب در یک کلینیک تخصصی کاشت ایمپلنت انجام شود بهترین نتایج را تجربه خواهید کرد

۲.بریج یا پل ثابت دندانپزشکی

اگر برای پر کردن جای خالی دندان یا به اصطلاح برای جایگزین دندان، ایمپلنت را نمی پسندید هنوز هم روش های زیادی برای شما وجود دارد. بعد از ایمپلنت دندان مهمترین روش جایگزین دندان استفاده از بریج ها یا پل های دندانی است. اگر بپرسید که بریج دندانی چیست؟ خواهیم گفت که بریج ها به مجموعه یک یا بیشتر از یک تاج دندان مصنوعی اطلاق میشود که با کمک یا بدون کمک دندان های مجاور در محل جای خالی دندان نصب میشوند.

3. پروتز دندان متحرک

اگر شما یک یا تعداد کمی دندان از دست داده باشید میتوانید از ایمپلنت و پل دندانی برای جایگزین دندان های از دست رفته خود استفاده کنید. اما اگر تمام دندان هایتان از دست رفته باشد شما دیگر از بریج نمیتوانید استفاده کنید و تنها از ایمپلنت کامل و پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی میتوانید استفاده کنید.

 

از آنجایی که شاید پروتز کردن تمام دندان ها هزینه زیادی بطلبد شما شاید دوست داشته باشید روی پروتز ها یا دندان های مصنوعی حساب باز کید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: