چه زمانی فیلتر استخر را بکواش کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

این سوال بدون شک یکی از سوالات بسیار رایج و مهمی است که درباره نگهداری استخر مطرح می شود. اطلاع از زمان دقیق بکواش فیلتر شنی و یا فیلتر دیاتومه (DE) استخر، جهت حفظ سلامت آب و تجهیزات استخر، بسیار مهم و حیاتی است. تشخیص زمان بکواش فیلتر ساده است و چند روش مختلف برای آن وجود دارد. که در ادامه به نوضیح آن می پردازیم.

بکواش چیست؟

در عملیات فیلتر استخر، بکواش به عملی گفته می شود که طی آن آب در جهت عکس حالت فیلتراسیون از درون فیلتر و بستر آن می گذرد تا بر اثر فشار آب آشغال های گیر کرده درون بستر فیلتر از طریق شیر چندراهه وارد مسیر فاضلاب شده و فیلتر کاملا تمیز گردد.

جریان آب

فلومتر یا جریان سنج یک دستگاه ساده است که در تاسیسات استخر های امروزی استفاده می شود و به کمک آن می توان نرخ جریان گالن بر دقیقه (GPM) عبوری از لوله های سیستم گردش آب استخر را اندازه گیری کرد تا از سلامت فیلتر اطمینان یابیم. به عنوان مثال، اگر نرخ جریان نرمال استخر شما 30GPM است و مقدار نرخ جریان اندازه گیری شده توسط فلومتر 20GPM است، باید سریعا جهت بکواش فیلتر اقدام کنید.

فشار P.S.I

افزایش فشار آب درون فیلتر به اندازه 1⁄3 یا 1⁄4 فشار آب "حالت تمیز فیلتر"، نشان دهنده کثیف شدن فیلتر و نیاز به بکواش می باشد. پوند بر اینچ مربع یا psi یک واحد استاندارد اندازه گیری فشار و رایج ترین عامل مورد استفاده جهت تشخیص زمان بکواش فیلتر استخر می باشد. جهت اندازه گیری فشار آب درون فیلتر از گیج فشار یا مانومتر استفاده می شود. روی صفحه گیج فشار به صورت واضح در جه بندی شده است که معمولا از صفر شروع شده و تا 50 یا 60Psi ادامه می یابد. فشار حالت تمیز فیلتر برای هر استخر متفاوت بوده و به متغییرهایی چون اندازه فیلتر، قدرت پمپ و هد مورد نیاز بستگی دارد

TDS آب استخر، نشان دهنده شفافیت آب

 

اندازه گیری مجموع جامدات محلول (TDS) در آب استخر می توان شفافیت آب و یا عدم شفافیت آن را که ناشی از ذرات معلق است اندازه گیری کرد. این اندازه گیری میزان کثیفی آب براساس قسمت در میلیون (PPM) می باشد. در شروع به کار استخر با آب تازه، نباید TDS آب بیشتر از 2000PPM باشد، زیرا در مقادیر بالاتر مواد شیمایی ضدعفونی کننده مانند کلر، اثربخشی خود را از دست می دهد. رایج ترین روش اندازه گیری TDS بررسی آب از نظر کدروت ظاهری یا آزمایش آب است.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: