سیستم ها و روش های تصفیه آب استخر
نوشته شده توسط : نت ویر

از مهم ترین ارکان ساخت استخر و یا تعمیر و نگه داری استخرها، سیستم تصفیه آب و روش به کار رفته برای این کار است که تاثیر بسزایی در سلامت افراد و کاهش مصرف انرژی دارد. که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

عدم رعایت میزان مناسب ترکیبات شیمیایی در آب استخر موجب مشکلات جدی در کیفیت هوای استخر و خوردگی و فرسایش تجهیزات در ساختمان تاسیسات مکانیکی آن می شود. تجهیزات تصفیه آب استخر و جکوزی  باید به صورت جداگانه در محیط های اختصاصی که دارای تهویه مناسب هستند و فشار منفی بر آن ها اعمال می شود قرار بگیرند. این تجهیزات شامل ضد عفونی کننده و گند زدایی اولیه، کنترل کننده PH ،پمپ ها و تجهیزات تصفیه و گرمایش آب است.

دیاگرام سیستم تصفیه آب استخر

مشکلات کیفیت هوای استخر معمولا به علت ترکیب شدن کلر با ضایعات زیست محیطی به و جود می آیند به خصوص آمونیاک که یک محصول جانبی حاصل از تعرق افراد است. ترکیب کلر با با این ضایعات باعث به وجو آمدن کلرمین ها می شود که معمولا جز ترکیبات حاوی کلر در نظر گرفته می شوند. افزودن مواد شیمایی به آب استخر به طور کل موجب افزایش سطح آلودگی آب می شود به خصوص در استخر های با کاربری بالا که می تواند سطح آلودگی در یک روز تا دو برابر افزایش یابد.

سیستم ھا و روش ھای تصفیه آب استخر

تاثیر کلر بر کاهش مقدرا میان آمونیاک به عوامل مختلفی از جمله : دمای عملکرد آب، ph آب، میزان غلظت کلر و میزان ذرات جامد حل شده در آب بستگی دارد.در جکوزی ها به علت دمای عملکرد بالاتر و بالا بودن نسبت تراکم جمعیت در هر واحد حجم آب این میزان آلودگی بسیار بیشتر و بالا تر است.

اقدامات زیر امکان کاهش غلظت کلرامین در آب و هوا را نشان می دهد:

ازن زنی :

زدایی و ضد عفونی کردن آب باشد. اگرچه ازن قادر به حفظ سطح میزان ذرات، که داری اثر میکروب کشی هستند نیست. بنابر این ناگزیر به نگه داشتن کلر در غلظت در غلظت های پایین ازن به میزان قابل توجهی موجب کاهش غلظت کلر در آب می شود. در غلظت های بالا نیز ازن می تواند جایگزین مناسبی برای کلر در فرآیند گند

5.0 تا 5.1 kg/mg به عنوان باقی مانده هستیم.

نرخ تعویض آب :

غلظت بالای ذرات جامد حل شده در آب به طور مستقیم نشان دهنده میزان سطح ترکیبات کلر دار است. برای جلو گیری از تولید زباله های زیستی و زنگ زدن اجزای مختلف استخر و جکوزی نرخ تعویض آب مناسب بسیار ضروری و مهم است. اندازه گیری رسانش یک روش موثر برای کنترل نرخ تعویض آب استخر و جکوزی به منظورحفظ سطح کیفیت آب و به حداقل رساندن مصرف آب است. در استخر هایی با نسبت تراکم جمعیت بالا بازیافت گرمایی یک روش بسیار مناسب برای کاهش مصرف انرژی برای گرمایش است





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1092
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: