خريد انگشتر، چگونه بهترين انگشتر طلا را خريداري كنيم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

قصد خريد طلا آن هم از نوع انگشتر داريد ادامهاين مقاله را به دقت بخوانيد

اول به عيار انگشتر توجه كنيد

مي‌خواهيد انگشتر طلا شما چند عيار باشد؟ عيار پايه اي ترين مفهوم در طلاسازي است. انگشترها ميتوانند كاملا از طلاي خالص ساخته شده باشند، كه در اين حالت به آن ها طلاي ۲۴ عيار گفته ميشود. و يا ميتوانند به جز طلا، از تعدادي فلز ديگر مثل نيكل و مس و .. نيز ساخته شوند. كه در اين صورت عيار آن ها كمتر از ۲۴ خواهد بود. ما عيارهاي مختلفي داريم ولي شناخته شده ترين ها ۱۰، ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ هستند.

ما كلا ۲۴ واحد عيار داريم. هرچه عيار انگشتر طلا بيشتر باشد به اين معني است كه درصد طلاي بكار رفته در آن بيشتر است. براي اطلاع از خريد قيمت طلا  به سايت كيش طلا مراجعه كنيد.

دوام و ماندگاري انگشتر

بر اساس يك قاعده كلي هرچه عيار طلا بيشتر باشد يعني انگشتر از طلاي خالص ساخته شده و طلاي خالص نيز نسبتا فلز نرمي است كه به درد كارهاي روزمره نميخورد. زيرا ممكن است خراش بخورد يا آسيب ببيند.

 

برعكس انگشترهاي كم عيار (به عنوان مثال، ۱۰k يا ۱۴k)  از آنجايي كه از تركيب چند فلز مختلف ساخته ميشوند معمولا مستحكم تر هستند و به راحتي به درد كارهاي روزمره شما ميخورند بدون اينكه آسيبي به آن ها وارد شود. نگهداري و مراقبت از اين انگشتر ها آسانتر است و كمتر نياز به جلا دادن پيدا ميكنند.

آيا انگشتر طلا حاوي نيكل است؟

نيكل فلزي است كه معمولاً به آلياژهاي طلا اضافه مي شود. اضافه شدن نيكل به طلاهاي با عيار پايين امري طبيعي است اما مشكل اينجاست كه پوست برخي از افراد به نيكل حساسيت دارد. درنتيجه اگر شما هم به اين فلز حسايت داريد بهتر است كه انگشتر با عيار بالا بخريد. زيرا با اينكار خود را از بروز بثورات پوستي و ساير واكنش هاي ديگر نجات خواهيد داد.

طلاي توپر دوست داريد يا آبكاري شده با طلا؟

همه حلقه و انگشترهاي طلا كاملاً از طلا ساخته نشده اند بعضي از آنها فقط با يك لايه از جنس طلا پوشيده شده اند و در زير اين پوشش طلايي فلزات ديگري قرار دارند. يعني انگشتر از جنس فلز ديگري است ولي با يك لايه طلايي آبكاري شده است.

سايز انگشت خود را در نظر بگيريد

سايز انگشتر بسيار مهم است. ابتدا مشخص كنيد كه انگشتر را براي كدام يك از انگشتان خود ميخواهيد بخريد. سايز انگشتري كه ميخواهيد بخريد بايد دقيقا هم اندازه انگشت مدنظرتان باشد نه خيلي تنگ و نه خيلي گشاد.





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: