چرا باید هر خانه‌ای یک سیستم روشنایی هوشمند داشته باشد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

از ویژگیهای مثبت و فوق العاده عالی یک خانه هوشمند امکان شخصی سازی و تنظیم شرایط، تجهیزات و لوازم خانه متناسب با وقت، هزینه و آرامش خاطر افراد خانه است. شاید همه ما با برخی از ویژگیهای خانه هوشمند مثل ترموستات هوشمند که دمای خانه را همیشه و به صورت لحظه ای تنظیم میکند، کلیدها و پریزهای هوشمند و دوربین های امنیتی و … آشنا باشیم اما تا چه حد با سیستم روشنایی هوشمند آشنایی دارید؟

پنج دلیل برای اضافه کردن سیستم کنترل روشنایی هوشمند به خانه ها

۱. در مصرف انرژی صرفه جویی میشود

۲. حال روحی شما بهتر میشود

سیستم روشنایی معمولی که تنها با لامپ های کم مصرف یا رشته ای و کلیدهای معمولی روشن و خاموش میشود بسیار ساده و یکنواخت هستند. بعضی اوقات چراغ ها باید زود خاموش شوند یا نور ملایم، یا حتی بیشتر شود. و سیستم های عادی توانایی انجام اینکار را ندارند.

۳. کنترل روشنایی در خانه هوشمند امنیت خانه شما تامین میکند

یکی از بزرگترین نشانه ها برای دزدها این است که چراغهای خانه خاموش باشد. اگر بخواهید زرنگی کنید و زمانی که مسافرت میروید به هوای اینکه دزد، بیاید همه چراغ های خانه را روشن بگذارید باز هم خانه شما ممکن است سرقت میشود. زیرا وقتی چراغها همیشه روشن است یعنی باز هم خانه نیستید.

سیستم روشنایی هوشمند می تواندجزئی مؤثر از یک سیستم امنیتی برای منزل شما باشد. با استفاده از روشنایی هوشمند، می توانید هنگام دور بودن از خانه، سیستم را طوری برنامه ریزی کنید که در ساعات مشخصی از روز روشن باشد و بعد از روشن شدن هوا خاموش شود.

۴. کنترل روشنایی اتوماتیک با صدای خودتان تمام روشنایی خانه را کنترل میکند

۵. سیستم روشنایی هوشمند با گذشت زمان در هزینه ها صرفه جویی می‌کند

سیستم نورپردازی هوشمند از لامپ های LED استفاده می کند، که این لامپ ها به طور قابل توجهی از انرژی کمتری استفاده کرده و معمولا دوام بالایی هم دارند.

مبلغ صرفه جویی شده شما بسته به عوامل مختلفی متفاوت خواهد بود. برای مثال بیایید فرض کنیم که شما ۲۰ لامپ رشته ای ۶۰ وات در خانه خود دارید و به طور متوسط ۸ ساعت در روز آنها را روشن می کنید. اگر این لامپ ها را با ۲۰ لامپ هوشمند LED جایگزین کنید، طبق یک حساب سرانگشتی سالانه حداقل۰۰ ۴ تا ۶۰۰ هزارتومن هزینه صرفه جویی میشود.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: