انواع پروتز دندان و اطلاعاتی در مورد آن
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا شما در حال بررسی پروتزهای دندانی هستید، یا در مورد آن با بقیه بحث و گفت و گو کرده اید؟؟، ممکن است سوالاتی در مورد آنها داشته باشید. آنچه در ادامه به ذهنتان می آید، اطلاعاتی درباره پروتزهای واقعی است، چه نوع مراقبت هایی که نیاز دارند، و چگونه پروتز ها می توانند سلامت دهان شما را بهبود ببخشند. امیدواریم که به شما در این مقاله ( انواع پروتز دندان و اطلاعاتی در مورد آن ) کمک کنیم تا پاسخ های خود را در مورد تمام پرونده های دندانپزشکی خود پیدا کنید

در گذشته، دندانهای مصنوعی از ظروف چینی یا پلاستیک ساخته شده اند، اما پروتزهای مدرن تر به طور کلی از رزین سخت ساخته می شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت دندان های مصنوعی بسیار شکننده تر از دندان های شخصی یک فرد است.

ساختار حمایت از پروتز دندان  مصنوعی که در جای خود قرار دارند و شبیه دندان های طبیعی است، اغلب از یک مواد مشابه دندان طبیعی استفاده می شود یا یک ماده پلیمری قابل انعطاف تر که به راحتی بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد

انواع پروتز دندان

1.پروتزهای جزئی

هنگامی که دندان طبیعی اطراف به اندازه کافی قوی برای حمایت از ساختارهایی مانند پل های دندانی یا زمانی که بیش از یک یا دو دندان از دست رفته است، به جای روش های دیگر جایگزینی دندان، پروتزهای جزئی استفاده می شود.

2.پروتزهای کامل

دندان مصنوعی کامل، جایگزین تمام دندان های طبیعی می شود. شما می توانید آنها را برای خط بالا یا پایین دندان خود نصب کنید و توسط مکش و یا از یک چسب دهانی استفاده کنید. درست مانند پروتزهای جزئی، آنها به راحتی قابل جابجایی هستند.

3.پروتزهای فوری و overdentures

انواع دیگری از پروتزهای کامل و جزئی وجود دارد که از پروتزهای دایمی سنتی نوعی از پروتزهای فوری استفاده می شود. این پروتزهای دندانی قبل از اینکه دندان های جایگزین شده با پروتزها برداشته شوند ایجاد می شوند و بلافاصله پس از برداشتن دندان در طول روند بهبودی، که می تواند تا شش ماه طول بکشد، استفاده می شود

پروتزهای که با ایمپلنت حمایت شده

به این معنی است که این پروتزها توسط ایمپلنت  دندان متصل می شوند. ایمپلنت دندانی یک ثابت دائمی است که به استخوان متصل می شود و می تواند برای جایگزینی هر تعداد دندان استفاده شود. آنها از خود ایمپلنت، پیچ فلزی (معمولا تیتانیوم) و یک تاج دندان سفارشی تشکیل شده که دقیقا همانند یک دندان طبیعی است.

پروتزهای ایمپلنت نیز باید مانند دندان مصنوعی سنتی مراقبت و درمان شوند.

 

برای کسب اطلاعات بشتر درمورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: