کودک ده ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک ده ماهه چه کارهایی انجام میدهد؟

اکثر کودکان ۱۰ ماهه می توانند به خوبی روی دست و زانوی خود بخزند. اما اگر کودک شما هنوز نمیتواند این کار را انجام دهد، نگران نباشید. زیرا برخی از آن ها مستقیما قبل از خزیدن میتوانند روی پا بایستند

کودک ۱۰ ماهه باهوش برای ایستادن از اشیاء کمک میگیرد

اکنون کودک ده ماه باهوش شما باید بتواند با کمک مبل، میز، صندلی و سطوح مرتفع روی پای خود بایستد و تلاش میکند تعادل خود را حفظ کند. آنها ممکن است سعی کنند یک اسباب بازی را از حالت ایستاده برداشته و از پله ها بالا بروند ، بنابراین همواره حواستان به کودک ۱۰ ماهه خودتان باشد.

کودک ۱۰ ماهه من از جدا شدن اضطراب دارد

تا ۱۰ ماهگی، اضطراب جدایی در یک نوزاد وجود دارد و حتی اگر در اطراف خودش به جز شما غریبه ببیند شاید ترسیده و ناراحت شود. اگر شما کنارش نباشید احتمالا خواهد ترسید اما بعد از اینکه به شرایط عادت کرد همه  چیز عادی میشود. بعد از این میتوانند با غریبه ها بیشتر کنار بیایند.

کنجکاوی در یک کودک ده ماهه انتهایی ندارد

کودک شما نسبت به یک کودک نه ماهه بیشترعلاقه مند خواهد بود که دریابد چگونه کارها انجام می شود، به دنبال اشیاء پنهان میگردد، دوست دارد اشیاء را پیدا کرده و پرت کند. آن ها قادرند صداهای ساده را شنیده و در حد توان خود از آن ها تقلید کنند مخصوصا صدای حیوانات خانگی.

غذای کودک ۱۰ ماهه: کودک ده ماهه چه غذاهایی باید بخورد؟

کودک ۱۰ ماهه شما احتمالاً چندین میوه و سبزیجات مختلف را تاکنون امتحان کرده است. شما باید همچنان به او میوه ها و سبزیجات سالم وتازه بدهید. هرچقدر در این دوره بیشتر به تغذیه کودک ده ماهه خود برسید قطعا به شکل گیری عادات سالم غذایی در آینده او کمک خواهید کرد.

حرکات کودک ده ماهه

رشد کودک ده ماهه به مرحله سینه خیز رفتن به چهار دست و پا رفتن رسیده است. مثل هر چیز دیگر, برای بعضی این الان اتفاق می افتد درحالیکه بقیه ممکن است چند ماه بعد این مرحله را کسب کنند ( بعضی کودکان طبیعی اصلا چهار دست و پا نمی روند بلکه از نشسته به راه رفتن می رسند). برخی از کودکان ممکن است شروع به ایستادن کرده باشند و چند قدم مستقل لرزان بردارند و مراقب مهارت گرفتن با شست و انگشت اشاره باشید که باعث می شود بتواند کوچکترین ذرات را بردارد و به دهان بگذارد.

تفکر کودک شما

حس ثبات شی کودک شما نسبت به یک کودک هشت ماهه و حتی یک کودک نه ماهه بهتر شده است و او می داند که چیزها خارج از درک حسی او ، باقی می مانند. به علاوه کودک شما درباره آنچه باعث می شود چیزی اتفاق بیفتد یاد می گیرد. قبلا, چیزها به صورت جادویی اتفاق می افتاد اما حالا او می داند که زدن کلید باعث می شود که اتاق پر از نور شود یا زدن دکمه اسباب بازی است که باعث می شود اسباب بازی حرکت کند. این زمان هیجان انگیزی برای کودک شما است که جهش های ذهنی عظیمی ایجاد می کند!





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: