پروتز دندان و انواع آن
نوشته شده توسط : نت ویر

پروتز دندان یکی از 9 تخصص دندانپزشکی شناخته شده توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) است. دندانپزشکان در زمینه پروتزهای دندانی پیشرفته ترین روش توالی درمان، ترمیم و نگهداری را ارائه می دهند. آنها همچنین سطح زیبایی و  بازسازی کامل دهان را انجام می دهند.

انواع پروتز های دندانی

پروتزهای دندان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که بر اساس تعداد دندان های بیمار ، پروتز انجام می شود.قبل از آغاز پروتز ، مهم است که این موارد  را با یک دندانپزشک معتبر مثل کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج مورد بحث قرار دهید. شما ممکن است بخواهید هزینه هر نوع و همچنین مزایای زیبایی شناختی و عملکردی خود را در نظر بگیرید. در  زیر انواع پروتز های دندان اورده شده است که عبارتند از :

پروتز کامل

پروتز کامل برای بیمارانی است که تمام دندان های طبیعی خود را در فک بالا و یا فک پایین تر از دست داده اند. پروتز کامل به  استفاده کننده در  صحبت کردن و خوردن به طور معمول کمک می کند.

پروتزهای جزئی

برای کسانی که برخی از دندان ها را از دست داده اند، اما نمی خواهند ایمپلنت های دندانی یا پل ها را انجام دهند، پروتزهای جزئی یک گزینه مقرون به صرفه هستند.

پروتزهای متداول

پروتزهای متداول پروتز هایی  هستند که زمانی که استخوان ها و لثه ها پس از برداشتن دندان های طبیعی بهبود می یابند قرار می گیرند. پروتز ها معمولا برای اولین بار مناسب می باشند. پروتزهای متداول گزینه مناسبی هستند.

پروتزهای فوری

پروتزهای فوری، همانطور که از نام آن معلوم است، زمانی که دندان های طبیعی برداشته میشوند با دندان مصنوعی فوری، نیاز بیمار به دندان برطرف میشود ، می تواند به طور طبیعی خیلی زود از دندان مصنوعی معمول استفاده کند.

پروتز دندانی ثابت

پروتز دندانی ثابت در بهبود دندان ها با استفاده از ترمیم هایی که در دهان بیمار انجام می شوند، مربوط می شود.

پروتز متحرک

گاهی به دلایل متعدد نمیتوان از پروتزهای دندانی ثابت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته استفاده کرد. در این صورت پروتزهای متحرک به کمک افراد بی دندان یا با تعدادی دندان از دست رفته و دندانپزشکان می آید. پروتز متحرک همانطور که از نام آن بر می آید به راحتی داخل دهان گذاشته و یا برداشته میشود .

از خدمات کلینیک دندانپزشکی تاج می توان به بلیچینگ، ونیر، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری و ... اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: