چه سنی برای انجام ارتودنسی در کودکان خیلی زود است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

سن مناسب برای ارتودنسی کودکان چه زمانی است؟

حدود در سن ۷ سالگی اولین دندان کودک شما جوانه می‌زند به همین دلیل،سن مناسب ارتودنسی کودکان هفت سالگی است بنابراین هفت سالگی زمان مناسبی برای انجام چکاپ اولیه است. به این ترتیب بهترین متخصص ارتودنسی می‌تواند هرگونه مشکل جدی مانند مال‌اکلوژن، کراس‌بایت، کوچک بودن فک، یا بیرون‌زدگی دندان را در سنین کودکی تشخیص دهد و از پیشرفت آنها و بروز ناهنجاری جلوگیری کند. در برخی موارد، بیرون‌زدگی دندان آنقدر شدید است که دندان‌ها در معرض خطر آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرند. در صورتی که دندان‌پزشک این مشکلات را شناسایی کند می‌تواند مرحله اول درمان را برای رفع مشکلات ساختار اسکلتی پیشنهاد دهد. به عنوان مثال در برخی موارد، استخوان فک بالا یا پایین بیش از حد رشد می‌کند یا رشد کافی ندارد که باعث بروز مشکلاتی مانند شلوغی و عدم انطباق دندان‌ها می‌شود. اقدامات درمانی این مرحله شامل ایجاد فضای بیشتر، یا استفاده از بریس‌های نسبی یا نگه‌دارنده فعال است، طول این پروسه درمانی از 9 تا ۱۸ ماه متغیر است. معمولا دندان‌پزشک استفاده از نگه‌دارنده را توصیه می‌کند، والدین باید تا زمانی که همه دندان‌های دائمی کودک کامل می‌شوند هر ۴ تا ۶ ماه یکبار برای انجام چکاپ‌های منظم به دندان‌پزشک مراجعه کنند. پس از اتمام این مرحله، در صورت لزوم، دندان‌پزشک مرحله دوم مراقبت را پیشنهاد می‌دهد.

نگرانی‌های والدین از انجام زود هنگام مراقبت‌های ارتودنسی در کودکان

برخی از والدین از انجام مراقبت‌های ارتودنسی دندان در سنین کودکی واهمه دارند. هدف از انجام مراقبت‌های ارتودنسی بهبود وضعیت دهان و دندان است بنابراین متخصص ارتودنسی انجام بخشی از خدمات مراقبتی را تا زمانی که حداقل دندان‌های دائمی در لثه جوانه بزنند به تاخیر می‌اندازند، در غیر این صورت نمی‌تواند براکت را روی دندان‌ها نصب کند. اگر الگوی رشد کودک شما طولانی‌تر از سطح متوسط است، انجام اقدامات مربوط به اصلاح دندان به تأخیر می‌افتند و کودک به درمان‌های بیشتر نیاز خواهد داشت که باعث درد و ناراحتی غیرضروری برای کودک می‌شود، بار مالی اضافی را به همراه دارد، و شما باید زمان بیشتری را در مطب دندان‌پزشک صرف کنید، به این ترتیب اگر مرحله شامل جراحی نیز باشد احتمال عفونت و آسیب‌های بالقوه در سنین جوانی وجود دارد که باید به این موارد توجه نمایند.

رایج‌ترین اقدامات ارتودنسی مرحله دوم عبارتند از: براکت فلزی معمولی(ارتودنسی ثابت)، اینیوزیلاین، ارتودنسی پشت زبانی، مرتب‌کننده و نگه‌دارنده، و بریس‌های سرامیکی.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: