چرا کروناویروس کودکان زیر ۱۰ سال را مبتلا نمی‌کند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

در رابطه با کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، باید گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا  هستند.

 

کروناویروس هم می‌تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کند و هم ‌می‌تواند به بروز علائمی مثل سرماخوردگی منجر شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه‌ها نیز می‌تواند باعث سینه‌پهلو یا ذات‌الریه همراه با تب، لرز، خلط و... باشد که با داروهایی از خانواده آنتی‌بیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه‌پهلو شدت پیدا کند و باعث دیسترس تنفسی شود و بیمار را به آی‌سی‌یو منتقل کند و در حالت شدیدتر به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار نیاز باشد.

 

درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چین و احتمال دامن زدن آن به عوارض کروناویروس باید گفت: این نوع از آنفلوآنزا مخصوص پرندگان است که خوشبختانه انتقال آن از پرنده به انسان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته آنفلوآنزای پرندگان گاهی می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر ایجاد کند.

آشنایی با ویروس آنفلوآنزا H۵N۱

همچنین درباره نحوه نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کروناویروس در ایران تصریح کرد: نگهداری بیماران در اتاق ایزوله با فشار منفی یا هپوفیلتر باعث می‌شود ویروس از اتاق بیمار به بیرون منتقل نشود. تعدادی اتاق ایزوله در ایران وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست. همچنین می‌توان بیماران را در اتاق‌هایی که بیماران ریوی هم حضور دارند بستری کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 923
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: