تغذیه بعد از ایمپلنت دندان (بعد از ایمپلنت چه بخوریم)
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دندان‌تان را از دست داده اید، عمل جراحی کاشت ایمپلنت توسط می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر اینکه صاحب یک لبخند جذاب شوید، بتوانید دوباره رو به خوردن غذاهایی که عاشقش هستید، اما بدون دندان نمی‌توانید آن ها را بخورید، بیاورید. اما تا مدتی پس از عمل جراحی و طی دوره نقاهت ایمپلنت ، غذا خوردن با ایمپلنت مهم است و شما باید مطابق یک برنامه غذایی عمل کنید. یعنی مثل هر عمل دیگری باید تا مدتی، برخی غذاها را حتما بخورید و از خوردن برخی دیگر اجتناب کنید. و همه این ها اهمیت تغذیه بعد از ایمپلنت دندان را میرساند.

غذاهایی که خوردن آن ها در دوره نقاهت عمل جراحی ایمپلنت بیخطر و مفید است

بعد از عمل ایمپلنت چه چیزهایی باید بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟ به طور خلاصه بعد از عمل باید پیرو رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان باشید و به خوردن غذاهای نرم که  خیلی تند، خیلی گرم یا خیلی سرد نیستند رو بیاورند. تمام غذاهایی که برای هر سه وعده صبحانه، نهار و شام انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده، نرم و نیازمند حداقل جویدن باشند. در ادامه ما تعدادی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که می‌توانید بعد از عمل کاشت دندان با ایمپلنت آن ها را بدون محدودیت بخورید لیست کرده ایم:

تغذیه بعد از کاشت ایمپلنت :

·         رژیم مایع و آبکی

میوه ها و سبزیجات

·         میوه های نرم مانند موز، انبه، هلو و گلابی (از خوردن میوه هایی مانند تمشک و توت فرنگی و … که دانه های ریز زیادی دارند خودداری کنید)

·         پوره سیب

·         سبزیجات بخار پز شده

گوشت و سایر منابع پروتئینی

·         ماهی آب پز

·         خورش مرغ یا مرغ کباب شده نرم

·         انواع سوپ با تکه های ریز ریز شده گوشت، مرغ یا گوشت های دیگر

·         توفو

نان ها، ماکارونی یا برنج

·         تمام نان های نرم و غیر شیرین

·         وافل

·         پنکیک

·         مافین (شبیه کیک یزدی)

·         اسپاگتی

·         غلات پخته شده و تصفیه شده

موارد ممنوعه در تغذیه بعد از ایمپلنت دندان : از مصرف این غذاها اجتناب کنید!

مانند هر عمل جراحی که در ناحیه دهان انجام میشود، تا زمان بهبودی کامل دهان و جای زخم ها، باید از خوردن غذاهای سفت و  سخت خودداری کنید.  نه تنها 1 تا 2 هفته بعد از عمل دهان شما هنوز حساس است، بلکه باید تا پایان روند جوش خوردن ایمپلنت دندان برخی مواد غذایی را نخورید تا نتیجه عمل با شکست مواجه نشود. بعد از اینکه پایه ایمپلنت کاملا جوش خورد و سرجای خودش محکم شد، می توانید برخی از غذاهای ممنوعه را مصرف کنید اما همچنان باید برای مراقبت از ایمپلنت ها برخی از آن ها را نخورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصص دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1018
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: