کودک هفت ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک هفت ماهه : بسیار خوب, ما وارد نیمه دوم سال اول شده ایم. بعضی از پیشرفت های رشدی در چند ماه دیگر اتفاق می افتند که کودکتان را کمی چالش برانگیز تر می کند.

اضطراب از افراد غریبه شروع می شود چه چیزی اضطراب غریبه را در کودک هفت ماهه ایجاد می کند؟

اضطراب غریبه زمانی ایجاد می شود که حافظه کودک شما اندکی پیشرفت کرده است. تا حالا, کودکان حافظه شناخت خوبی داشته اند. یعنی یک کودک 6 ماهه و یا حتی یک کودک 5 ماهه  می توانست چیزها و صورت ها و محیطهایی که با آن آشنا بودند را تشخیص دهند. شاهدش هم آن لبخند گرم و صمیمی است که زمانی که شما را می بینند می زنند. اما آنچه اکنون ظاهر می شود حافظه بازیابی است که توانایی به یاد آوردن چیزی است که اکنون وجود ندارد. این مرتبط با درک بهتر پایداری شی است زمانی که کودکان می توانند شی هایی که کاملا پنهان است را پیدا کنند. بنابراین, دور از دید دیگر خارج از ذهن نیست. اکنون وقتی که کسی مثل من, که کودک شما در چند ماه قبل ندیده است و به سختی او را می شناسد, جلوی او ظاهر می شود, حافظه بازشناسی شکست می خورد و حافظه بازیابی نمی تواند هیچ تعامل رضایت بخش قبلی را به یاد آورد. ابهام این مسئله واکنش استرس “فرار کن یا بجنگ” را ایجاد می کند و کودک شما با خشونت شروع به اعتراض می کند.

 

اضطراب جدایی بعد از آن ایجاد می شود

شما ممکن است اضطراب غریبه را اطمینان بخش بدانید. به علاوه, شما هنوز اولین کس در زندگی او هستید. کودک شما اصلا کنار شما احساس اضطراب نمی کند. اما مراقب باشید که چه چیزی می خواهید. بعد از اضطراب غریبه اضطراب جدایی می آید که در آن شما ممکن است حتی اجازه نداشته باشید بدون کوچولویتان به حمام بروید. این به خصوص زمانی مشخص می شود که نوزادان شب بیدار می شوند و به خاطر اضطراب جدایی, به جای اینکه به خواب برود, فریاد می کشد تا بروید و او را آرام کنید.

اضطراب جدایی ناشی از اتصال دو نیروی رشدی است. اول اینکه ظرفیت نوزاد شما برای حافظه بازیابی قوی تر است بنابراین وقتی شما آنجا نیستید, می توانند تصویر شما را به خاطر بیاورند و یادشان می افتد که همین الان شما را می خواهند! دوم اینکه, آنها نمی توانند توضیح خوبی پیدا کنند که چرا آنجا نیستید و نمی دانند بدون حضور شما به عنوان لنگر عاطفی چه اتفاقی قرار است بیفتد.

مثل تمام چالش های رشدی آزاردهنده و دوست داشتنی نوزادی, اضطراب غریبه و اضطراب جدایی معمولا بعد از چند ماه برطرف می شوند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: