شرایط ساخت استخر شنا بر روی پشت بام
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دوست دارید یک استخر داشته باشید، اما فضای کافی و زمین خالی برای احداث آن ندارید. شاید شما در یک محله شلوغ هستید و نمی‌توانید چیزی بزرگ ‌تر از یک استخر کودکان در آن قسمت چمن کوچک در بیرون و حیاط منزل خود جای دهید.

شما می توانید از ایده های نو کمک بگیرید و با کمی خلاقیت یک استخر روی پشت بام خانه خود بسازید.

پاسخ به این سوال بله است و راه حل خوبی برای برخی از افراد اما بهترین گزینه برای همه نیست.

این نوع استخر شنا کمی متفاوت از مدل رایج و زمینی آن است شما می بایست عوامل مختلفی را برای آن در نظر بگیرید. این عامل ها فقط مربوط به فرایند نصب نمی باشد ولی یکی از مهم ترین بخش ها برای رسیدن به هدف است.

برای ساخت استخر روی پشت بام چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم ؟

زمانی که در حال برنامه ‌ریزی ساخت استخر بر روی پشت ‌بام هستید، چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید. شما باید ساختار ساختمان را در نظر بگیرید و به سوالاتی مانند :

آیا خانه من می‌ تواند از وزن یک استخر پشتیبانی کند؟ ایا محافظت در برابر نشت آب وجود دارد؟ آیا بیمه منزل می‌تواند مسائل بالقوه را پوشش دهد؟ همسایه‌ها چه خبر؟آیا شرایط ایجاد تاسیسات استخر در خانه من وجود دارد؟

وقتی در مورد وزن استخر صحبت می‌کنیم، در مورد وزن آب صحبت می‌کنیم. فراموش کردن این مساله که آب موجود چقدر فشار به سازه وارد می کند آسان است و بسیار خطرناک !

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

ببینید آیا شما حتی می‌توانید اجازه بگیرید و اجازه بدهید یک استخر روی سقف خود بسازید.

با یک پیمانکار ساخت استخر ملاقات کنید تا ببینید آیا باید ابتدا ساختار ساختمان را تقویت کنید یا درباره همسایگان فکر کنید. اگر منزل تان به خانه‌ های اطراف خیلی نزدیک است و یا اگر یک ساختمان را به اشتراک بگذارید، تاثیر یک استخر را بر روی پشت ‌بام و خانه‌ های آن‌ ها در نظر بگیرید.

شرکت بیمه منزل تان را بررسی کنید تا ببینید آن‌ها در صورت نشت یا دیگر آسیب‌ های ساختاری چه چیزی را پوشش می‌ دهند.

شما باید یک محفظه دو لایه داشته باشید. یک ظرف دو گانه یک مخزن است که در صورت نشتی، از ورود آب به خانه شما جلوگیری می ‌کند. این قسمت را فراموش نکن. این یک تصمیم بزرگ است و می ‌تواند شما را از دردسر نجات دهد.

استخرهای پشت بام چه نوع نگهداری هایی نیاز دارند ؟

وقتی که زمان تعمیر و نگهداری استخرهای پشت بام فرا می رسد ، اغلب تعمیر و نگهداری آن ها همچون استخرهای معمولی می باشد. شما هنوز به یک فیلتر و راهی برای تمیز نگه داشتن استخر از تبدیل آن به رنگ سبز نیاز دارید. مانند هر استخر شنا، شما باید آن را تمیز کنید تا حشرات، برگ‌ ها و چیزهای دیگری که در آن قرار دارند را تمیز کنی

هزینه ساخت استخر روی پشت بام چقدر است ؟

هزینه ساخت و تجهیزات استخر تنها مشکل شما نیست و شما تنها به این میزان نقدینگی نباید نگاه کنید و شما احتمالا مجبور خواهید بود کارهای بیشتری برای تغییرات ساختاری خانه خود همچون تقویت نور و تغییر سبک پشت بام ، تقویت سازه ساختمان ، اقدامات احتیاطی بیشتر در برابر نشتی و سایر انواع آسیب ها انجام دهید.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 970
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: