کودک سه ماهه
نوشته شده توسط : نت ویر

کودک سه ماهه شما در حال رشد است و هر روز آگاه تر می شود. در این سن, کودک شما باید طبق برنامه عمل کند و به شما استراحتی که به شدت به آن نیاز دارید را بدهد!

مهارت های حرکتی کودک سه ماهه

رفلکس های ذاتی مثل رفلکس از چا پریدن که نوزاد شما طی چند ماه اول نشان می داد باید محو شده باشد یا از بین رفته باشد. شما احتمالا متوجه شده اید که قدرت گردن نوزاد شما در حال ارتقا است. زمانی که شما نوزاد را سر پا نگه می دارید, لغزش کمی در سرش می بینید یا اصلا نمی بینید.کودک سه ماهه همینطور باید قدرت اندام فوقانی کافی داشته باشند تا سر و سینه خود را با بازوهایشان ساپورت کنند درحالیکه روی شکم هستند قدرت اندام تحتانی کافی داشته باشند تا پای خود را بکشند و ضربه بزنند.

خواب کودک سه ماهه

سیستم عصبی کودک سه ماهه شما در حال رشد است و شکم او می تواند شیر بیشتری را در خود جای دهد. آن تغییرات به نوزاد شما اجازه می دهد شش یا هفت ساعت در هر نوبت بخوابد که به معنی خواب خوب شب برای شما است.

حس های کودک سه ماهه

شنوایی و بینایی کودک ۳ ماهه شما نسبت به یک کودک ۲ ماهه در حال پیشرفت است. کودکان این سن سر خود را می چرخانند و به صدای والدین خود لبخند می زنند و دوست دارند به همه نوع موسیقی گوش بدهند.

نوزاد شما احتمالا ترجیح می دهد به اسباب بازی هایی با رنگ شاد و روشن نگاه کند. این به خاطر این است که دیدن اشیا با کانتراست شدید آسان تر است. صورت ها برای کودکان سه ماهه مطلقا جذاب هستند. اگر به کودک خود نگاه کنید او هم به چشمان شما خیره می شود نوزاد شما عمدتا به انعکاس خود در آینه گهواره خیره خواهد شد.

ارتباط کودک سه ماهه

در طی سه ماه, نوزاد شما بیشتر مثل یک انسان منحصر به فرد شده است. این مرحله ای است که روانپزشک کودک مارگارت مالر به عنوان از تخم بیرون آمدن به آن اشاره می کند زمانی که نوزادان از پوسته خود بیرون می آیند و به جهان پیرامون خود واکنش نشان می دهند و با آن ارتباط برقرار می کنند. بخشی از این پروسه شامل تعامل با افراد و لبخند زدن به خاطر رضایت می باشد در غیر این صورت به عنوان لبخند های اجتماعی شناخته می شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: