دلایل لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ایمپلنت دندان می تواند داشته باشد بحث لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت می باشد که ذهن دارندگان دندان ایمپلنت را به خود مشغول کرده است. در این مقاله باهم به مرور عوامل لقی و از دست دادن دندان ایمپلنت خواهیم پرداخت.

اساسی ترین دلایل لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت

·         شل شدن پیچ در پروتزهای ایمپلنت

یکی از عمده ترین مشکلاتی که ممکن است برای دندان ایمپلنت شده ایجاد شود شل شدن پیچ Abutment است. این پیچ در واقع پیچ محافظ  روکش دندان  است. اما جایی برای نگرانی در مواجه با این مشکل وجو ندارد. چرا که این پیچ ها به راحتی قابل تهیه بوده و در مواقع لزوم می توانند دوباره سفت شده و یا در صورت نیاز تعویض شوند. اگر شل شدن پیچ Abutment جدی گرفته نشود ممکن است مشکلات حادتر برای بیمار ایجاد کرده و حتی موجب آسیب دیدن روکش ایمپلنت یا شکسته شدن آن شود. 

·         پایین بودن تراکم استخوان فک

یکی از عوامل مهم دیگر در لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت پایین بودن تراکم استخوان فک است. با توجه به اینکه عمل ایمپلنت ، دندان مصنوعی را بر روی استخوان فک متصل می کند پس می توان گفت برای گرفتن نتیجه مطلوب از کاشت ایمپلنت و پیش از جای گذاری دندان مصنوعی می بایست کیفیت و تراکم استخوان بیمار به دقت سنجیده شود.

 

  • زاویه نامناسب در هنگام جایگذاری پایه ایمپلنت

 

از دیگر موارد لق شدن و از دست دادن دندان ایمپلنت زاویه نامناسب آن است. چنانچه در هنگام کاشت دندان ایمپلنت زاویه جایگذاری نادرست باشد در اثر جویدن غذا و با توجه به نیرویی که بر پایه وارد می شود این نیرو به مرور سبب شل شدن پیچ ایمپلنت خواهد شد.

پس برای انجام ایمپلنت دندان مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مناسب و متخصص ایمپلنت ماهر سبب خواهد شد ایمپلنت موفقیت آمیز صورت پذیرد. موفقیت آمیز بودن این جراحی در اصل باعث می شود که هزینه ای که صرف این درمان می شود از بین نرود و آسیب و لطمه ای به استخوان فک و دندان های مجاور فرد وارد نشود

 

 برخی از این علائم  شل شدن ایمپلنت دندان عبارتند از :

·          درد ایمپلنت دندان 

·         تحلیل رفتن استخوان به صورت محسوس

·         خونریزی هنگام لمس کردن ایمپلنت و یا بافت اطراف آن

·         تغییر رنگ لثه و بافت پیرامون دندان ایمپلنت





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: