نوشته شده توسط : نت ویر

هیپوکلریت کلسیم نسبتاً پایدار است و کلر موجود در آن بیشتر از هیپوکلریت سدیم (سفید کننده مایع) است. این ماده جامد سفید رنگ است (اگرچه نمونه های تجاری زرد به نظر می رسند) که به صورت گرانولی یا قرص به آب استخر اضافه می شوند تا میکروب هایی را که می توانند شناگران را بیمار کنند، از بین ببرد.

این ترکیب به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب  به شدت بوی کلر می دهد. این ماده در آب سخت زیاد حل نمی شود و ترجیحاً بیشتر در آب نرم تا متوسط ​​ استفاده می شود.

عموماً  گرید تجاری آن با خلوص ۶۵ درصد غلظت کلر، مخلوط  با سایر مواد شیمیایی موجود مانند کلرید کلسیم و کربنات کلسیم تولید به فروش می رسند. این ترکیب به دلیل داشتن غلظت نسبتاً بالایی از کلر، به غیر از سفید کننده مایع، مقرون به صرفه ترین ضد عفونی کننده کلر است.

استفاده از هیپوکلریت کلسیم برای ضدعفونی یک فرآیند نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است که نیازی به تخصص فنی گسترده ای ندارد. گرانول های هیپوکلریت کلسیم یک ضد عفونی کننده قوی هستند. تقریباً ۹۹.۹ درصد از کل میکروب ها (باکتری ها ، ویروس ها و کپک ها) را از بین می برد.

ملاحظات بهداشتی و ایمنی پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

صرف نظر از نگهداری استخر خصوصی یا عمومی، رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این ماده شیمیایی ضروری است. اگر شما می خواهید استخر خود را ایمن و سالم نگه دارید ابتدا باید از خود محافظت کنید.

اگر لباس های شما آلوده به هیپوکلریت کلسیم شد باید لباس های خود را سریع تعویض کنید. لباس های آلوده را مستقیما به اتاق لباسشویی ببرید و با سایر پوشاک مخلوط نکنید. همچنین در صورت تماس با چشم یا پوست حین رقیق سازی فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

قیمت خرید و فروش پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

این ترکیب شیمیایی توسط شرکت نیرو کلر اصفهان و شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به بازار عرضه می شود. قیمت کلر ایرانی نسبت به انواع خارجی قیمت مناسب تری دارد و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. شما می توانید به صورت حضوری و اینترنتی این محصول را برای کاربردهای مختلف تهیه نمایید

بیشتر بخوانید : کلر سولوکس

ذخیره ایمن پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان یک ماده شیمیایی خطرناک است و نیاز به دستکاری خاصی دارد. هنگامی که در انبار خشک نگهداری می شود ثبات بسیار خوبی دارد و قدرت خود را در طول زمان حفظ می کند.

کاربردهای پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

برای ضدعفونی کردن استخرهای عمومی استفاده می شود.

برای تصفیه آب و فاضلاب به طور گسترده استفاده می شود.

به عنوان جایگزین هیپوکلریت سدیم استفاده می شود.

از آن برای افزایش واکنش های لوفرم در طول تولید کلروفرم استفاده می شود.

به عنوان عامل خشک کننده، تقویت کننده وعامل نگهدارنده استفاده می شود.

به عنوان  ماده خنثی کننده استفاده می شود.

تصفیه آب صنعتی شامل برج های خنک کننده، برای کلرزنی، ضد عفونی، اکسیداسیون و موارد دیگر

تصفیه آب بازیافتی شامل مخازن، مخازن ذخیره و تصفیه خانه ها

فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی

نظافت و ضدعفونی کردن سطوح

پردازش خمیر و کاغذ

ضدعفونی استخرها و آبگرم

کلر ایرانی نیرو کلر به طور گسترده ای به عنوان سفید کننده برای سفید کردن الیاف، پارچه، چوب، خمیر و ابریشم استفاده می شود. همچنین در مواردی که مواد رادیواکتیو یا نشت مواد شیمیایی سمی وجود دارد به عنوان ضدعفونی کننده سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : https://www.jahanshimi.com/





:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: