جاذبه شخصی چیست ؟ ” را در افراد مشهور دنیا بررسی کنیم
نوشته شده توسط : نت ویر

کاریزما چیست ؟!

 

کاریزما از واژه‌ای یونانی خاریسما گرفته‌ شده است.و در فرهنگ لغات این‌ چنین معنی می‌شود :

مجموعه رفتارها و ویژگی‌هایی از اطمینان، اعتماد به نفس و … است.که فرد با این ویژگی‌ها جذاب و اثرگذار دیده می‌شود. درگذشته  به‌ دور از ، مثبت یا منفی بودن این اثرگذاری اتفاق عجیبی به نظر می‌رسید. و همیشه این سوال مطرح می شود.که چطور چنین افرادی بر تعداد افراد بسیاری چنین اثری می‌گذارند ؟

به طوری که اکثر مردم تحت تاثیر جاذبه شخصی این افراد قرار می گیرند و از آنها تاثیر می گیرند.

زمانی که زندگی نامه رهبران را بررسی می کنیم متوجه می شویم اولین چیزی که باعث تبدیل شدن آن ها به یک فرد با چهره کاریزماتیک شده است، یک باور درونی به مسیری ناشناخته بوده است. امروزه نیز شما می توانید با رعایت برخی از اصول به یک فرد جذاب تبدیل شوید و کاری کنید که افراد بسیار زیادی به پیروان شما تبدیل شوند. در ادامه این ویژگی ها را با شما در میان می گذاریم.

 

خوب است بدانید دربارهراز ثروتمند شدن یهودیان

 

” جاذبه شخصی چیست ؟ ” را در افراد مشهور دنیا بررسی کنیم

 

اگر شخصیت رهبران بزرگی چون هیتلر را مورد بررسی قرار دهیم.به این تعریف می‌رسیم که این افراد دارای جذابیت و اثرگذاری زیادی بوده‌اند.تا حدی که افراد بسیاری در راستای خواسته‌هایشان تسلیم‌ می شدند. و به دستورات یا خواسته‌های آن ها پاسخ مثبت می‌دادند زیرا این افراد بزرگ از قانون کاریزما استفاده می کردند.

یک شخصیت جذاب و کاریزماتیک شخصیتی است.که به‌ دور از تصورات اغلب افراد، پرهیجان، شاد و فعال هستند. و یک شخصیت ایمن و یا مطمئن دارند. یک انسان ، شخصیت پایدار و مطمئنی دارد.که به نظر می‌رسد همین اطمینان موجب جذابیتشان می‌شود . به گونه ای می توان گفت ؛که اقتدار خاصی در لحن ،بیان و عمل آنها هست که اکثر مردم  را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک انسان می‌تواند تمام ویژگی‌های مثبتی که گفتیم را داشته باشد.ولی زیبا نباشد. یک شخصیت فردی است که می‌تواند تعداد افراد بسیاری را با اهداف خود همراه و هم سو کند. تحقیقات زیادی در این‌ ارتباط انجام شده است.که یک فرد چه ویژگی‌هایی دارد که در این مقاله به 2 ویژگی مهم این افراد اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد ما به شما : حافظه کوتاه مدت

 

دو ویژگی افرادی که جاذبه شخصی دارند :

 

صحبت کردن قاطع:

 

اگر بخواهید در همان نگاه اول یک فرد را بشناسید.به صحبت‌ها و صدای او توجه کنید. این افراد با اعتماد به نفس بالا و قاطع صحبت می‌کنند.و به خاطر همین قاطعیت و اطمینان در فن بیان خود افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند.و باعث می‌شوند افراد شنونده به صحبت‌هایشان اعتماد کرده.و با آن‌ها همراه شوند.

داشتن قاطعیت در لحن و بیان باعث می شود که اکثر آدم ها به این افراد اعتماد کنند. افرادی که دارند ؛می توانند انسان های اطراف خود را تنها با قدرت بیان خود، با هدف و یا خواسته های خودشان هم سو و هم جهت کنند پس همین حالا مجددا از خودتان بپرسید کاریزماتیک بودن چیست و یعنی چه ؟ تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن رشد کنید.

 

ثابت‌ قدم بودن:

 

چهره کاریزماتیک  در عقاید و باورهایشان استوار و ثابت‌قدم‌اند. این افراد به هر نحوی روی عقاید خود پافشاری می‌کنند و امکان ندارد با تغییر شرایط از تصمیم خود منصرف شوند. به همین دلیل است که به هر آنچه بخواهند می‌رسند. دیر یا زود دارد اما انجام می دهند. دقیقا یکی از دلایلی که این افراد به اکثر خواسته های خودشان می رسند ،همین استمرار و ثابت قدمی در هدفشان می باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: