سرویس ماشین هیوندا و کیا خود را جدی بگیرید
نوشته شده توسط : نت ویر

این روزها اکثر وسایل نقلیه مدرن مشابه خودروها  و لوازم یدکی هیوندا و کیا آنچنان پیشرفته و مجهز هستند که به محض بروز کوچکترین مشکل هشدار میدهند. و صاحب خودرو را از وضعیت خود آگاه میکنند. اما اگر ماشین شما قدیمی باشد و مکانیزم های هشداردهنده نداشته باشد، چند وقت به چند وقت باید اقدام به سرویس ماشین کرد؟ ما در این مقاله سعی داریم که چند نکته درباره سرویس خودرو ارائه دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

سوالات متداول درباره سرویس ماشین

چه اتفاقی می‌افتد اگر خودرو خود را سرویس نکنیم؟

آیا باید تنها زمانی به تعمیرگاه مراجعه کرد که برای خودرو مشکلی پیش بیاید؟

آیا باید سالانه خودرو را سرویس کرد؟

از کجا بفهمم که ماشین من نیاز به بررسیو سرویس دارد؟

کتابچه راهنمای خودرو

یکی از آسانترین راه ها برای پاسخ دادن به سوالات بالا رجوع به دفترچه راهنمای ماشین است. خوشبختانه خودروهای جدیدی مثل انواع مدل های هیوندای و کیا تمام آنچه که یک راننده باید از وسیله نقلیه خریداری شده بدانند در یک کتابچه بصورت خلاصه توضیح داده اند. در این کتابچه ها معمولا علاوه بر اطلاعات و مشخصات ماشین، تعدادی توصیه درباره نگهداری از قطعات خودرو و موارد مورد نیاز سرویس را شامل میشود.

برای مثال در مورد بیشتر ماشین های هیوندای قسمتی از کتابچه بطور کامل به شرایط سرویس ماشین اختصاص داده شده است. در این بخش تمام فواصل سرویس و اینکه هر بخش و هر قطعه را چه وقت باید تعمیر یا سرویس کنیم توضیح داده شده است.

اگر ماشین من کتابچه‌ای ندارد یا به آن دسترسی ندارم چه کنم؟

اگر به دفترچه وسایل نقلیه خود دسترسی ندارید، قاعده اصلی این است که پس از هر 10 هزار متر یا پس از هر 6 ماه خودرو خود را برای ارزیابی و سرویس به نزد مراکز مجاز و معتبر ببرید. توجه داشته باشید که حتی اگر مشکلی متوجه ماشین نباشد، بهتر است که هر این فرآیند صورت بگیرد.





:: بازدید از این مطلب : 1060
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: