بهبود آپنه خواب با جراحی لاغری
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا تا به حال از آپنه خواب ناشی از چاقی چیزی شنیده اید؟

چاقی یکی از مهمترین علل ابتلا به آپنه خواب انسدادی است شما میتوانید با انجام جراحی لاغری از شر این موضوع راحت شویدعلت ایجاد خفگی در خواب یا همان آپنه انسدادی، افتادن بافت نرم گلو و در نتیجه قطع تنفس به صورت موقتی می باشد. هزینه عمل اسلیو را معمولا افراد شخصا پرداخت میکنند و بیمه مبلغی را پرداخت نمیکند با توجه به اینکه اگر bmi  بدنتان تا یه حدی بالا باشد آنوقت بیمه مقداری از هزینه اسلیو معده را پرداخت میکند. این بافت نرم گلو در افراد چاق ضخامت بیشتری دارد و از این رو این افراد مستعد ابتلا به آپنه خواب ناشی از چاقی می باشند. شما میتوانید با مراجعه به یک جراح لاغری از کم و کیف ماجرا با خبر شوید.

تنفس می تواند با یک نفس عمیق یا تکان شدید بدن به حالت قبل برگردد. عدم درمان آپنه خواب ناشی از چاقی ممکن است با بیماری هایی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط باشد.

حدود ۸۵ درصد از افرادی که به آپنه خواب مبتلا هستند، از چاقی رنج می برند. جالب است که بدانید، این اختلال در ۲۵ درصد از مردان و نزدیک به ۱۰ درصد از زنان رخ می دهد. همچنین این بیماری ممکن است همه گروه های سنی را درگیر کند ولی اکثرا در افراد بالای ۴۰ سال و دارای اضافه وزن رخ می دهد.

 خطرات آپنه خواب ناشی از چاقی

شاید آپنه خواب ناشی از چاقی به نظر مشکل جدی به نظر نرسد اما عدم درمان آن می تواند عوارض فراوانی ایجاد کند. مانند:

  • فشار خون بالا

در طول آپنه خواب، دیافراگم و ماهیچه های قفسه سینه به منظور باز کردن انسداد راه تنفسی با قدرت بیشتری کار می کنند که همین امر تغییرات بزرگی را در فشار خون فرد ایجاد می کند.

  • خستگی و خواب آلودگی روزمره

از آنجایی که بیمار در طول آپنه خواب از خواب می پرد و نمی تواند خواب درست و کاملی را تجربه کند، در روز بعد دچار خستگی و خواب آلودگی شدید خواهد بود. این افراد ممکن است در طول روز دچار مشکلات تمرکزی شده و همین امر منجر به تصادف و حوادث ناگوار می شود.

  • افزایش احتمال بیماری های قلبی عروقی

کاهش ناگهانی سطح اکسیژن خون که در طول آپنه خواب انسدادی اتفاق می افتد، فشار خون را بالا برده و به سیستم قلبی عروقی بدن فشار وارد می کند. هر چه آپنه خواب شدید تر باشد خطر بیماری های سرخرگ کرونری، سکته قلبی و مغزی افزایش پیدا می کند.

  • بیماری های چشم

برخی محققان توانسته اند رابطه ای بین آپنه خواب و برخی بیماری های چشمی مانند آب سیاه پیدا کنند.

  • دیابت نوع دو

آپنه خواب احتمال مقاومت در برابر انسولین و دیابت نوع دو را افزایش خواهد داد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 1143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: