جراحی لاغری قبل از زایمان
نوشته شده توسط : نت ویر

زایمان بعد از جراحی لاغری چگونه است؟ مادران چاق و دارای اضافه وزن بالا که از طریق جراحی لاغری میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش داده اند، می توانند زایمان های راحت تری را تجربه کنند. این تاثیرات مثبت شامل کاهش احتمال زایمان سزارین، عفونت، زخم، خونریزی و همچنین کاهش احتمال بارداری های خارج رحمی می باشد.

زایمان بعد از جراحی لاغری

دکتر اولف استفانسون محقق و متخصص زنان و زایمان در دپارتمان پزشکی موسسه کارولینسکای شهر سولنا می گوید: (( ما اطمینان داریم که چاقی و اضافه وزن خطری برای زایمان محسوب می شود. جراحی لاغری تاکنون بهترین گزینه برای یک کاهش وزن موثر و ماندگار به حساب می آید.)) در نهایت می توان گفت که خطر اصلی برای زایمان اضافه وزن است و نه جراحی لاغری و همواره زایمان بعد از جراحی لاغری و عمل اسلیو بسیار آسان تر از زایمان با اضافه وزن است.

گروه مطالعاتی دکتر استفانسون چندین تحقیق درباره ی نحوه تاثیر جدیدترین متد جراحی لاغری بر بارداری و زایمان انجام دادند. در مطالعه ای اخیر زایمان های ۱۴۳۱ زن که پس از جراحی لاغری، به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته بودند، با ۴۴۷۶ زن که جراحی لاغری انجام نداده بودند مقایسه شد. BMI زنانی که جراحی لاغری انجام نداده بودند در اوایل بارداری، با BMI قبل از جراحی زنانی که عمل جراحی کردند، یکسان بود.

 

آیا می توان جراحی لاغری را به همه مادران دارای اضافه وزن توصیه کرد؟

دکتر استفان و بهترین جراح لاغری میگوید همه ی شواهد نشان دهنده تاثیرات مثبت جراحی چاقی یا همان لاغری روی زنان بوده است. کاهش نیاز به سزارین و القای زایمان، کاهش زایمان های دیر هنگام، نیاز کمتر به بیحسی اپیدورال و کاهش احتمال تحرک رحمی، زخم واژن، عفونت و خونریزی می توانند جزء تاثیرات جراحی لاغری باشد.

مقایسه ای با استفاده از داده های ثبت شده از جراحی های لاغری در اسکاندیناوی و دفتر ثبت زایمان ها انجام گرفته است. کاهش وزن چشمگیر حدود ۳۸ کیلوگرم از زمان جراحی تا شروع بارداری توانست به این افراد کمک شایانی کند. از طرف دیگر مطالعات قبلی نشان داده اند که زنانی که جراحی لاغری انجام داده اند بیشتر در خطر زایمان های زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کوچک و ریز هستند.

از این رو نمی توان به هر شخصی که اضافه وزن دارد توصیه کرد که جراحی لاغری انجام دهد. اما طبق تقیقات اخیر، این جراحی تاثیرات مثبتی را برای مادر به همراه خواهد داشت. به همین دلیل باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان نتیجه گیری کلی تری ارائه داد.

 





:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: