چه رابطه ای بین ارتودنسی و بارداری وجود دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

انجام ارتودنسی دندان

امروزه به افراد باردار پیشنهاد می‌شود، از مصرف انواع مختلفی از غذاها و داروها خودداری کنند و از انجام بعضی از تحرکات تشدید بدنی دوری کند. خوشبختانه استفاده از بریس ها در هیچ دوره زمانی بارداری برای خانم ها خطرناک نبوده است. قطعا لازم است در زمان استفاده از بریس ها اقدامات نگهداری لازم انجام شود و درباره شیوه مراقبت از دندان ها با پزشک معالج مشورت شود. به هر حال عموما استفاده از بریس های ارتودنسی در تمام مدت بارداری خانم ها یک درمان بی خطر و امن است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

باردار شدن در زمان درمانی ارتودنسی دندان

اگر در طول پروسه درمانی ارتودنسی دندان های خود، باردار شدید هرگز ناراحت نشوید. اکثرا افرادی که در طول ارتودنسی بیمار می شوند یا در دوره شیردهی هستند، هیچ خطری متوجه آن ها نخواهد بود؛ اما افرادی که در طول پروسه درمانی باردار می شوند باید اقدامات مخصوصی را انجام دهند. اصلی ترین ناراحتی در طول پروسه درمانی پوسیدگی دندان است که با تورم لثه همراه است.

در این شرایط بدون بهداشت مناسب دندان و پاک کردن و نابودی باکتری های تولید شده روی خط لثه استفاده از برکت های ارتودنسی مشکل است. به همین دلیل دندان های اکثر افراد در حالت عادی در معرض فرسودگی قرار دارد. در نتیجه لازم است خانم های باردار در تمام طول بارداری دقت خاصی در ارتباط با رعایت بهداشت دهان و دندان و پاکیزگی آن ها داشته است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

آیا تهوع بارداری در طول درمان ارتودنسی مشکلی به وجود می آورد؟

معمولا در نود روز ابتدایی حالت تهوع زیادی خواهید داشت و این حالت با قراردادن بریس های ارتودنسی در دهان بیشتر می شود، به ویژه اگر از بریس های ثابت استفاده شود. این حالت تهوع به مرور زمان از بین برود. بعضی اوقات کشیدن دندان در طول پروسه درمانی اتفاق می افتد که تاثیری بر وضعیت جسمانی بیمار نمی گذارد و خطری مادران باردار را تهدید نمی کند. معمولا متخصص ارتودنسی برای این دست از بیماران، ارتودنسی ثابت را توصیه می کنند؛

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

آیا عکسبرداری دندان در بارداری عوارض دارد؟

طبق تحقیقات صورت گرفته عکس های رادیولوژی خطری مادران باردار را تهدید نمی کند. هرچند، با توجه به نظر بیمار، می توان عمل های گزینشی را پس از بارداری منتقل کرد. هرچند اشعه هایی که در زمان رادیولوژی پخش می شود نسبتا کم و این پروسه بی خطر است؛ اما بهتر است زنان باردار از گرفتن عکس رادیولوژی خودداری کنند.

 منبع: بهترین متخصص ارتودنسی در کرج





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: