ارتودنسی روی دندان های روکش یا کامپوزیت شده
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه با افزایش آمار طرفداران دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، بسیاری از بیماران خواهان انجام این نوع درمان های ترمیمی مثل کامپوزیت یا روکش هستند اما گاهی اوقات پس از انجام این درمان ها متوجه می شوند که دندان هایشان نیاز به ارتودنسی دارد  و نمی دانند که آیا امکان انجام ارتودنسی روی دندان های ایمپلنت شده یا دارای روکش، کامپوزیت و پرکردگی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این افراد باید گفت بله کاملا امکان پذیر است. با اینکه ممکن است اینگونه ارتودنسی ها با چالش هایی از قبیل عدم حرکت دندان های ایمپلنت شده و آسیب رساندن روکش ها و بریج ها به دندان ها همراه باشند، اما در اکثر موارد بی نقص و بدون مشکل به پایان می رسند. به طور کلی ۳ گزینه برای انجام ارتودنسی روی خدمات ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد که عبارتند از:

 بهترین نوع ارتودنسی برای قرار گرفتن روی کامپوزیت و روکش چیست؟

به طور کلی، متخصص ارتودنسی در کرج ترجیح می دهد که از بریس های ثابت برای قرار گرفتن روی دندان های روکش یا کامپوزیت شده استفاده نکند. گزینه ایده آل برای اینگونه بیماران ارتودنسی متحرک مانند اینویزیلاین می باشد. البته در مواردی که نتوان از ارتودنسی متحرک استفاده کرد و دندانپزشک مربوطه ارتودنسی ثابت را توصیه کرده باشد، می توان ارتودنسی ثابت را نصب کرد. با این حال ارتودنسی ثابت روی روکش، کامپوزیت یا لمینت نیازمند رسیدگی های بسیار بیشتری می باشد.

آیا ارتودنسی به روکش، بریج یا پرکردگی ها آسیب وارد می کند؟

اگر روکش، بریج یا پرکردگی شما سالم و محکم نصب شده باشد، درمان ارتودنسی نمی تواند آسیبی به آنها وارد کند. امروزه از روش های دقیقی برای نصب بریس های ارتودنسی استفاده می شود. حتی پس از پایان درمان، متخصص ارتودنسی بریس ها را با دقت و به آرامی از روی دندان جدا می کند تا هیچ آسیبی به زیبایی دندان ها وارد نشود.

 

ارتودنسی روی دندان های پر شده

معمولا افرادی که دارای پرکردگی های زیادی هستند، بیشتر به دنبال درمان های ارتودنسی هستند. مثلا ممکن است دندان های کج و نامرتب موجب تجمع مواد غذایی در میان آنها و در نهایت پوسیدگی دندان شوند. از آنجایی که رسیدگی و رعایت بهداشت اینگونه دندان ها دشوار تر است، احتمال دچار شدن به پوسیدگی و در نهایت نیاز به پرکردگی در آنها بسیار زیاد است.

 





:: بازدید از این مطلب : 1189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: