معرفی ارتودنسی و بررسی ضررهای ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دندان هایی کاملا صاف، مرتب و بی عیب و نقص دارید، شما انسان بسیار خوش شانسی هستید؛ زیرا بیشتر مردم جامعه مشکلاتی در دندان های خود دارند. از آنجایی که دندان ها تاثیر قابل توجهی روی زیبایی چهره افراد و نیز اعتماد به نفس آنها دارند.

علم دندان پزشکی درمان های زیادی برای اصلاح مشکلات فک و دندان ها ارائه می کند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین این درمان ها، انجام ارتودنسی دندان است که به کمک آن می توان حجم زیادی از مشکلات فک و دندان ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

ارتودنسی دندان چیست؟

واژه ارتودنسی از دو کلمه لاتین مشتق شده است، واژه لاتین ارتو به معنی صاف و مستقیم و ادوس به معنی دندان. همان طور که می دانید هدف از انجام ارتودنسی دندان، صاف و مستقیم کردن دندان های بهم ریخته و نامرتب است. همچنین از دستگاه های ارتودنسی برای پیشگیری و اصلاح مشکلات فک هم می توان استفاده کرد. دستگاه های ارتودنسی در یک طبقه بندی کلی به دو دسته دستگاه های ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند.

مشکلات فک و دندان ها هم از نظر زیبایی به بیمار لطمه وارد می کند و به این طریق اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، هم از نظر سلامتی برای او مشکلاتی را به وجود می آورد. چنین بیمارانی ممکن است در جویدن مواد غذایی یا صحبت کردن دچار اختلال شوند، پس درمان ارتودنسی فواید زیادی از نظر زیبایی و سلامتی برای افراد دارد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

آیا ارتودنسی دندان ضرری دارد؟

ارتودنسی دندان یک روش درمانی نسبتا قدیمی و قابل اطمینان است که در اصل هدف آن اصلاح مشکلات بیمار و ارتقای سلامتی او است؛ به این معنی که خود درمان ارتودنسی دندان به خودی خود آسیبی برای فک و دندان ها ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که این روش به صورت صحیح و اصولی انجام نشود، یعنی نیروها به صورت کنترل شده به دندان ها وارد نشوند، ممکن است نه تنها دندان ها اصلاح نشوند؛ بلکه مشکلات دیگری هم پیدا کنند.

همچنین در زمینه ارتودنسی دندان، باید به نقش بیمار توجه ویژه ای شود، بیمار باید حداکثر همکاری را با متخصص ارتودنسی دندان داشته باشد؛ از دستورالعمل های او کاملا پیروی کند و در جلسات ملاقات تعیین شده از سوی دندان پزشک، سر وقت و مرتب حضور یابد؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای او به وجود آید.

منبع: مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: