آیا می شود ارتودنسی دندان رایگان داشت؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان رایگان یکی از تمایلات اغلب افراد برای انجام درمان ناهنجاری های دهان و دندان است. وقتی صحبت از ارتودنسی می شود، تداعی کننده هزینه هنگفت در ذهن افراد خواهد بود. ارتودنسی یکی از خدمات دندانپزشکی است که به علت طول دوره درمان طولانی همواره از هزینه بالایی برخوردار بوده و علاوه بر صرف وقت نیازمند صرف هزینه بالایی نیز هست.

هنگامی که سخن از ارتودنسی رایگان به میان می آید، منظور مشاوره رایگان این درمان است. در واقع هیچ جایی وجود ندارد که خدمات ارتودنسی را رایگان انجام دهد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی دندان رایگان چیست؟

وقتی فرد برای درمان ارتودنسی اقدام می کند، در طی اولین جلسه دهان و دندان معاینه می شود. در این جلسه شرایط فک و دندان بررسی شده و مشاوره صورت می گیرد. این جلسه به طور معمول رایگان انجام می شود. همانطور که گفته شد منظور از ارتودنسی رایگان، مشاوره رایگان است. در جلسه مشاوره رایگان متخصص ارتودنسی توضیحات کاملی در خصوص درمان ارتودنسی ارائه کرده و نحوه درمان را توضیح می دهد.

اگر درمان نیازمند کشیدن دندان باشد، لزوم آن را به بیمار گوشزد می کند. سپس در خصوص هزینه و نحوه پرداخت آن صحبت می شود. در اکثر موارد، همه هزینه ارتودنسی از بیمار در طی یک جلسه گرفته نمی شود. بطور معمول مبلغی به عنوان پیش پرداخت دریافت شده و مابقی به صورت اقساط در طی جلسات مراجعه دریافت می شود. این نوع پرداخت بستگی به توافق ارتودنتیست و بیمار دارد.

آیا ارتودنسی دندان رایگان همان خدمات بیمه تکمیلی است؟

برخی از افراد در پی آنند که با استفاده از خدمات بیمه تکمیلی هزینه ای بابت ارتودنسی نپرداخته و آن را رایگان انجام دهند. اما لازم است بدانند که بعضی اوقات بیمه تکمیلی هیچ هزینه ای بابت خدمات دندانپزشکی به بیمار ارائه نمی دهد. در ضمن اگر هم هزینه ای توسط بیمه به فرد متقاضی پرداخت شود آنقدر این مبلغ جزئی و ناچیز است که دردی را دوا نمی کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

بنابراین توصیه می شود در پی ارتودنسی رایگان نباشید. یکی از راهکارهای مطلوب بجای ارتودنسی دندان رایگان استفاده از شرایط پرداخت آسان تر است. یکی از دلایلی که بیمه هیچ هزینه ای بابت ارتودنسی تقبل نمی کند اینست که ارتودنسی به عنوان یک درمان زیبایی قلمداد شده و از اینرو زیر بار آن نمی روند.

منبع:

www.tehranortho.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: