ترمیم و زیبایی دندان چیست ؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ترمیم و زیبایی دندان یکی از راه‌هایی است که  به وسیله آن شما لبخند و صورت زیبا و تأثیر گذار خواهید داشت. ترمیم و زیبایی دندان نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد. شما باید اطلاع کاملی از انواع متخصص‌های دندان پزشکی داشته باشید. ترمیم روش‌های مختلفی دارد، از انواع ترمیم‌ها می‌توان به پر کردن دندان، روکش دندان، ونیر کامپوزیت، بریج، ایمپلنت، دندان مصنوعی، جراحی فک و دندان و ارتودنسی اشاره کرد.

انواع متخصص دندان پزشکی

متخصص ریشه دندان یا متخصص کانال ریشه

احتمالاً برای شما پیش آمده است که به مشکل و درد ریشه دندان مواجه شده‌اید. شما بعد از مواجه با این درد احتمالاً به پیش دندان پزشک عمومی مراجعه کرده‌اید. دندان پزشک بعد از معاینه اولیه شما به نزد یک متخصص ریشه دندان خواهند فرستاد.

جراح فک و صورت

جراح فک و صورت مشکلات مربوط به بافت‌های سخت و نرم صورت، دهان و فک شما را درمان می‌کند. برای هر نوع جراحی دهان نیازی به این نوع متخصص دندانپزشکی نیست. جراحان دهان و فک و صورت عمل‌های پیچیده را انجام می‌دهند.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که موقعیت دندان و فک شما را اصلاح می‌کند. در صورت داشتن اوربایت، کوچک بودن دهان یا کراس بایت ناشی از نامرتب بودن فک به این نوع متخصص دندانپزشکی مراجعه می‌کنید.

متخصص دندان پزشک کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان از نظر بهداشت دهان و دندان کودک مانند یک متخصص اطفال برای سلامت جسمی او عمل می‌کند. دندان پزشکان اطفال از دهان و دندان نوزاد در حال رشد مراقبت می‌کنند. یک دندان پزشک کودکان به کودک شما در مسیر داشتن دندان‌های سالم و زیبا کمک می‌کند.

پریودنتیست یا متخصص لثه

پریودنتیست یک متخصص دندانپزشکی است که بر روی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های لثه متمرکز است. پریودنتیست‌ها در مراحل اولیه بیماری لثه را تشخیص و درمان می‌کنند آن‌ها همچنین برای رفع بیماری شدید لثه و بازگرداندن ظاهر لبخند، جراحی جزئی مانند پیوند لثه و روش‌های کاهش جرم را انجام می‌دهند.

متخصص پروتزهای دندانی

متخصصان پروتز دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده را ترمیم و جایگزین می‌کنند. این تخصص دندانپزشکی درک منحصر به فردی از لبخندی زیبا و کاربردی و ظاهری طبیعی دارند. متخصصان پروتز دندان در عمل‌های دندانپزشکی مانند روکش‌های چینی، تاج، کاشت دندان، ترمیم پل، دندان مصنوعی و دندان‌های ترمیمی تخصص دارند.

بیشتر بخوانید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: