بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ دندان همان سفید کردن دندان است که با استفاده از مواد خاصی توسط پزشک انجام می‌شود و همان طور که می دانید ارتودنسی، مشکلات مربوط به ناهنجاری‌ها دندان و فک را برطرف می‌کند؛ اما اینکه بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی انجام شود، دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. احساسی که شما بعد از برداشتن بریس های ارتودنسی پس از کامل شدن طول درمان دارید، یک احساس متفاوت است.

مطالعه بیشتر:

چرا دندان ممکن است با استفاده از ارتودنسی زرد شود؟

تجمع پلاک بر روی دندان

یکی از دلایل زردی روی دندان‌ها، تجمع پلاک در شکاف‌های بین دندان است. در واقع پلاک یک ماده چسبنده و رنگی است که از طریق مصرف غذا و نوشیدنی‌های رنگی روی دندان ایجاد می‌شود. وقتی پلاک دندان با قند ترکیب شود، اسیدهای را ایجاد می‌کند که مواد معدنی را از دندان بیرون می‌کشد و گاهی اوقات این مورد باعث ایجاد لکه‌های سفید و غیر معمول بر روی دندان می‌شود.

تأثیر مهاربندها بر بهداشت دهان و دندان

ایجاد پلاک و پوسیدگی برای دندان یکی از علل اصلی تغییر رنگ دندان است و تنها راه جلوگیری از آن رعایت بهداشت دهان و دندان است. افرادی که داخل دهان خود بریس دارند بهتر است بعد از هر وعده غذایی، دهان خود را شسته و مسواک بزنند و همچنین حداقل دو بار در روز از نخ دندان استفاده کنند.

انجام بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

انجام بلیچینگ پس از ۶ ماه پیشنهاد می‌شود. دلیل اینکه بیماران پس از برداشتن بریس های خودشان، برای سفید کردن دندان‌ها باید 6 ماه صبر کنند این است که استفاده از بریس می‌تواند باعث شود دندان‌ها برای مدتی ضعیف شوند؛ بنابراین باید کمی وقت بگذارید تا دوباره مانند قبل قوی و تنظیم شوند که اگر این مدت را صبوری به خرج دهید، باعث می‌شود که سفیدی راحت‌تر روی دندانتان اتفاق بیفتد.،همچنین بزاق فرد برای کاهش تغییر رنگ شدیدی که پس از برداشتن بریس ها ایجاد می‌شود، ممکن است کافی باشد؛ بنابراین بهتر است شما صبر کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

اگر رنگ دندانتان به حالت قبل خود باز نگشت می‌توانید از روش بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی برای سفید کردن دندانتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید ... ایمپلنت دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: