ارتودنسی خفیف چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

با وجود اینکه افراد زیادی به مشکلات فک و دندان مبتلا هستند اما همه افراد به دلایلی اقدام به درمان نمی کنند. یکی از این دلایل، وجود بریس های فلزی و نازیباست. دلیل دیگر طول دوره درمان است. با استفاده از ارتودنسی خفیفمی توان هر دو دلیل مانع شونده برای درمان را از بین برد. هنگامی که دوره رشد به اتمام رسیده باشد، انتخاب این روش درمان گزینه ایده آلی برای درمان خواهد بود.

با این ارتودنسی دندان و حداقل تنظیمات می توان به زیبایی لبخند و چهره دست یافت. در اغلب اوقات می توان با انجام این ارتودنسی در طی شش ماه نتایج دلخواه را کسب کرد. با انجام مراقبت ها و نکات بهداشتی می توان دوام و طول عمر ارتودنسی کوتاه مدت را دو برابر کرد.

رواج ارتودنسی خفیف در سال های اخیر

ارتودنسی خفیف درمانی است که در آن از مهاربند استفاده می شود. با کمک این مهاربندها می توان تغییرات شگرفی ایجاد کرد. بریس ارتودنسی و براکت ها از اجزاء دستگاه ارتودنسی هستند که مشکلات دندان را به سرعت رفع نمی کنند. ارتودنسی معمولی با بریس های فلزی به طور معمول حدود دو سال به طول می انجامد. در این روش همه دندان ها اعم از دندان های جلو و عقب اصلاح می شوند و به طور صحیح روی هم قرار می گیرند.

برخی از افراد قادر به تحمل دستگاه ارتودنسی ثابت در طول دوره درمان طولانی نیستند. وقتی که روش های درمانی سریع تری مثل روکش وجود دارد.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از بریس های غیر قابل مشاهده است. به عنوان مثال در ارتودنسی لینگوال، دستگاه ارتودنسی به سطح عقب دندان ها نصب می شوند و از این رو به طور کامل دیده نمی‌شوند.

ارتودنسی سریع

در ارتودنسی سریع با استفاده از بریس ها می توان دندان های نامرتب و به هم ریخته را ظرف مدتی کوتاه و در طی چند ماه اصلاح کرد. بریس ها در این نوع ارتودنسی به رنگ دندان و روشن هستند و در پشت شش یا هشت دندان جلو وصل می شوند.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی متحرک





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: