هیوندای i20 N مدل 2021 معرفی شد
نوشته شده توسط : نت ویر

جدیدترین هاچبک اسپرت هیوندای، براساس i20 و از سری N تولید می‌شود. این محصول با وزن خالص ۱۲۰۰ کیلوگرم و پیشرانه ۲۰۴ اسب‌بخار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید... لوازم یدکی هیوندای

هیوندای سرمایه‌گذای گسترده بر خودروهای اسپرت دارد و امکانات سری N را برای مدل‌های مختلف، مثل ولوستر، i20 و i30 ارائه کرده است. هیوندای N از سال ۲۰۱۶ فعالیت می‌کند و احتمالا برای کراس‌اورهای اسپرت مثل توسان هم، محصول ویژه ارائه خواهد کرد. از نظر تجاری، سری N مشابه فولکس واگن GTI عمل می‌کند و افزایش فروش در اروپا و امریکا را هدف‌گذاری کرده است.

هیوندای i20 با تیم N طی سال‌های اخیر، فروش بسیار خوبی در اروپا داشته و افتخارات مهمی در مسابقات رالی جهانی کسب کرده است. رنگ اختصاصی سری N، آبی روشن با ترکیب قرمز و سیاه در جزئیات است که معمولا در مدل‌های استاندارد هیوندای N استفاده می‌شود.

در i20 N مدل ۲۰۲۱، رینگ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و اسپویلر بزرگ در انتهای سقف وجود دارد تا متفاوت از مدل استاندارد جلوه کند. در سپر جلو، سپر اختصاصی، ورودی‌ هوای بزرگ و جلوپنجره سیاه با حرف N استفاده شده است. با این تجیهزات، تفاوت ظاهری چندانی بین i20 N و i30 N وجود ندارد. در فضای داخلی هم، چرم سیاه، فرمان اسپرت، پدال‌های فلزی، صندلی‌های اسپرت با پوشش سخت و پنل دیجیتال پیشت فرمان، همراه دسته دنده اختصاصی، ادوات ویژه i20 N هستند.

مطابق انتظار و مشابه سال‌های قبل، i20 N جدید هم مجهز به پیشرانه توربوشارژ ۱/۶ لیتری است؛ اما قوی‌تر از قبل خواهد بود تا قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن‌متر داشته باشد. هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد فنی این خودرو منتشر نشده است اما کیا سید با همین پیشرانه و البته وزن خالص بیشتر، در زمانی حدود ۷/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. چنین شرایطی، برتری فورد فیستا ST با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه را تداوم می‌دهد.

هیوندای i20 N با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته تولید خواهد شد تا محصولی ویژه علاقه‌مندان هاچبک اسپرت کلاسیک باشد. البته خریدار می‌توان جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته با سیستم دبل کلاچ نیز سفارش دهد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی نیز، آپشن سفارشی این خودرو خواهد بود که همراه یک دکمه قرمز روی فرمان فعال می‌شود.

سیستم لانچ برای بهبود شتاب‌گیری از حالت سکون، مودهای رانندگی اسپرت، N ، اقتصادی و نرمال نیز در تمامی مدل‌ها وجود خواهد داشت. همچنین، حالت قابل تنظیم برای نوع پاسخ پیشرانه به پدال گاز، صدای خروجی موتور، عملکرد فرمان و سیستم مدیریت تعادل نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: