درگ تماشایی کیا استینگر و تسلا مدل S
نوشته شده توسط : نت ویر

کیا استینگر که از زمان ورود به بازار حسابی غوغا کرده حالا در اقدامی غیرمنتظره در برابر تسلا مدل S قرار گرفته تا در یک رقابت درگ مشخص شود کدام خودرو برتر است.

بیشتر بخوانید... قطعات کیا

تسلا مدل S در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و از آن زمان توانسته بسیاری از خودروهای مطرح و باسابقه‌ی بازار را در مسابقه‌ی درگ به چالش کشیده و شکست دهد. در سمت دیگر کیا استینگر کره‌ای نیز از زمان ورود به بازار خود توجه بسیاری از علاقه‌مندان خودرو را به خود جلب کرده و توانایی‌های فراتر از انتظار خود را نشان داده است. به‌خصوص نسخه‌ی GTS استینگر به‌عنوان قوی‌ترین مدل این سدان دیفرانسیل عقب کره‌ای مورد توجه تیم برنامه‌ی تاپ گیر قرار گرفته و تصمیم گرفته‌اند تا این خودرو را در یک رقابت درگ در برابر کندترین نسخه‌ی تسلا مدل اس قرار دهند.

سال گذشته نیز تیم تاپ‌گیر تست مشابهی را برگزار کردند و تسلا مدل اس PD100D را در مقابل پورشه 911 R قرار دادند. نتیجه‌ی این درگ بسیار جالب بود و پورشه 911 R با وجود وزن سبک‌تر و قدرت پایین‌تری که داشت، در  ۴۰۰ متر شکست سختی از تسلای سنگین وزن و لوکس خورد.

روی کاغذ، نزدیک‌ترین مدل تسلا مدل S از نظر مشخصات به کیا استینگر GTS مدل P75D است. استینگر دیفرانسیل عقب در قدرت موتور کمی بهتر از تسلا مدل S بوده و پیشرانه‌ی آن ۳۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که مدل اس P75D قدرت ۳۶۷ اسب بخاری دارد اما در عوض تسلا می‌تواند قدرت موتور برقی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند.

بیشتر بخوانید... فروشگاه لوازم یدکی خودرو

در بخش گشتاور اما برد با تسلاست چون موتور برقی آن با گشتاور ۶۶۰ نیوتون‌متری خود عملکرد بهتری از پیشرانه‌ی توربوی کیا با ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور ارائه می‌کند. مشخصات دو خودرو بسیار به هم نزدیک بوده و همین این رقابت درگ را بسیار جذاب می کند.

در ابتدای حرکت، تسلا به دلیل برخورداری از سیستم چهارچرخ محرک شروع بهتری دارد و کیا استینگر با وجود اینکه تقریبا ۲۲۰ کیلوگرم وزن کم‌تری دارد اما نمی‌تواند در شروع پا به پای تسلا بیاید. در مورد پایان مسابقه چیزی نمی‌گوییم و پیشنهاد می‌کنیم ویدیو را ببینید اما آنچه از این ویدیو و رقابت می‌توان نتیجه گرفت این است که شکست دادن خودروهای برقی کار بسیار دشواری است؛ به‌خصوص که استینگر که با تاخیر توربوشارژر همراه است.

بیشتر بخوانید …راهنمای تشخیص اصالت قطعات خودرو





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: