فرق کامپوزیت ونیر با لمینت
نوشته شده توسط : نت ویر

در این نوشته، تصمیم داریم فرق کامپوزیت ونیر با لمینت را بیان کرده و به بررسی هر یک از این روش ها بپردازیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت، پوسته­هایی ظریف و در عین حال، با استحکام بسیار بالا است که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان­ها به کار می­رود. جنس لمینت از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح فرم، طول دندان و یا بستن فاصله بین دندان ها، برطرف کردن زردی و بدرنگی دندان، اصلاح طرح لبخند و حتی اصلاح شکستگی­ها و لب پریدگی­ها و پوسیدگی دندان استفاده می­ شود.

مزایای لمینت

به کمک لمینت، می­توان طرح لبخند دلخواه را برای فرد طراحی کرد. همچنین قابلیت آن را دارد که هر فرد لمینت همرنگ دندان خود را انتخاب کند. به طور معمول، برای داشتن یک لبخند بسیار زیبا، بهتر است 8 الی 10 تا از دندان های جلو لمینت شود. این کار باعث می­شود چهره و دندان­های شما بسیار زیباتر شده و لبخندتان، به میزان زیادی دلپذیرتر و قشنگ ­تر شود.

بیشتر بخوانید... قیمت لمینت دندان در تهران

روش های انجام لمینت

لمینت­ دندان به دو صورت قابل انجام است:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت (کامپوزیت ونیر)

آشنایی با لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی پوششی است از جنس نوعی سرامیک که از آن برای اصلاح نامرتبی، به هم ریختگی، کوتاهی و بلندی، اصلاح رنگ دندان، شکستگی­های دندانی، بستن فاصله ­های بین دندانی، بزرگ کردن دندان­ های ریز و دندان­های بد شکل استفاده می ­شود.

برای ساخت لمینت ­های سرامیکی، ابتدا بدون تراش دادن سطح دندان و آماده سازی سطح دندان، قالب‌گیری انجام می­شود و سپس قالب تهیه شده برای ساخت نهایی لمینت سرامیکی به لابراتوار ارسال می­شود.

لابراتوار با توجه به درخواست بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی و بیمار و با توجه به رنگ مورد نظر و انتخابی بیمار، آن را آماده کرده و پس از آماده­سازی، در جلسه بعدی، های آماده شده بر روی دندان چسبانده می­شوند.

آشنایی با کامپوزیت ونیر

لمینت کامپوزیتی یا کامپوزیت ونیر، پوششی است که طی یک جلسه بطور مستقیم توسط دندانپزشک بر روی دندان­ها قرار داده و ساخته می­شود و پروسه درمان در همان جلسه اول کامل می شود. جنس ونیرهای کامپوزیت از جنس مواد ترمیمی همرنگ دندان است که با مهارت و دقت بسیار زیاد و شناخت اصول زیبایی و آناتومی دندان ها، ساخته شده و بر روی دندان قرار می گیرند. به کمک این درمان، می­توان بدفرمی­ها،بدرنگی­ها، فواصل باز، ترک­ها، شکستگی   ها، لب پریدگی­ها و به هم ریختگی­های خفیف تا متوسط دندان­ها را برطرف نمود.

بیشتر بخوانید... پر کردن دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: