هیوندای i20 و هر آنچه درباره آن باید بدانید
نوشته شده توسط : نت ویر

خودروهای هاچبک با توجه به سایز بدنه و قیمت اقتصادی، در مقایسه با دیگر خودروها جذابیت زیادی دارند. باتوجه به واردات نسل جدید i20 به ایران و اهمیت برند هیوندای در بازار کشورمان، فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارت به بررسی جامع این خودرو می‌پرازد.

بیشتر بخوانید... قطعات هیوندای

آمار فروش خیره‌کننده‌ی خودروهای کره‌ای و خصوصا برند هیوندای، غیر قابل انکار است. این گروه خودروسازی، هر روز بر انواع محصولات خود و تیراژ تولید آن‌ها اضافه می‌کند، درحالی‌که کیفیت ساخت مدل‌های هیوندای نیز با سرعتی بالا، درحال افزایش است. خودروسازان کره‌ای تلاش می‌کنند تا در هر کلاس بدنه، از کوچک و اقتصادی گرفته تا لوکس و اسپرت، حضور پررنگی در بازار جهانی داشته باشند.

کلاس هاچبک، از زمانی که فولکس گلف در ۱۹۷۳ مطرح شد؛ هواداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. این خودروی آلمانی، همچنان در گروه پرفروش‌ترین محصولات صنعت حمل و نقل جهان دیده می‌شود، سه زیر شاخه‌ی اصلی دارد که در سایز بدنه متفاوت هستند و شامل اندازه‌ی کوچک، متوسط و استاندارد می‌شوند؛ هرچند با افزایش ارتفاع، به کراس‌اوور هم تغییر گروه می‌دهند.

باتوجه به تلاش هیوندای در تکمیل سبد محصولات خود با انواع مختلف خودروها در کلاس بدنه‌های متفاوت، مدل‌های i10 ،i20 و i30 در بازار جهان و ایران؛ قابل خرید هستند. طبیعتا، مدل i20 باتوجه سایز بدنه‌ی متوسط و بازه‌ی قیمتی متعادل در مقایسه با دو خودروی دیگر، جذابیت خاصی برای افراد علاقه‌مند به محصولات کامپکت خواهد داشت؛ چراکه مشکلات مربوط به فضای محدود i10 و قیمت نسبتا بالای i30، در آن وجود ندارد.

نسل اول i20 در سال ۲۰۰۸ عرضه شد و تا پایان تولید در سال ۲۰۱۴، در کشورمان نیز حضور داشت. این خودرو، برای پر کردن فاصله‌ی میان i10 و i30، در نظر گرفته شده بود و محبوبیت زیادی در هندوستان داشت. هیوندای i20، همزمان در سه کارخانه‌ی بزرگ هیوندای در ترکیه، هندوستان و موزامبیک، تولید و مونتاژ می‌شد. این خودرو، با دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی از بنیاد تست تصادفات اروپا، معادل ارزان‌قیمت مدل اکسنت برای بازارهای جهان سوم بود، به‌طوری‌که در آمریکا و بسیاری از کشورهایی که اکسنت عرضه می‌شد، خبری از i20 نبود.

نسل دوم هیوندای i20 که به‌تازگی وارد ایران شده است، در ظاهر بدنه و طراحی کلی، فراتر از انتظار ظاهر شد. این خودرو از سال ۲۰۱۵، فروش خود را آغاز کرد و در کنار تولید پرتیراژ کارخانه‌های هیوندای در ترکیه و هند، در خط تولید کرمان موتور هم حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید... بغل ياتاقان ٦ سيلندری





:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: