7 نکته مهم برای داشتن دندان هایی زیبا
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا وقتی که می‌خندید دوست دارید که دندان‌های شما همیشه زیبا باشند؟ چرا سلامت دندان مهم است؟ چطور دندان‌های خود را سالم نگه داریم؟ داشتن عادت‌های سالم، مانند اجتناب از سیگار کشیدن، مراجعه منظم به بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی می‌توانند به داشتن لبخندی زیبا کمک کنند.

1. اجتناب از آسیب رساندن به مینای دندان

لایه مینای محافظ روی دندان‌ها، اولین وسیله‌ی دفاعی شما در برابر حفره‌ها و چاله‌های دندانی است، اما برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها آن را از بین می‌برند و باعث نابود شدن لبخند زیبای(طرح لبخند) شما می‌شوند. انتخاب غذاهای غنی از شکر، شیرینی‌های چسبنده (مانند تافی)، نوشیدنی‌های میوه‌ای شیرین و سایر شیرینی‌ها باعث تضعیف دندان می شوند.

2. خوردن غذاهای مغذی

دندان‌های شما به مواد مغذی قوی نیاز دارند و باید سفید و عاری از کرم خوردگی باشند. برای داشتن دندان‌های سالم، باید غذاهای مختلفی را از هر یک از پنج گروه غذایی اصلی بخورید.

کلسیم که در محصولات لبنی و برگ‌های سبزیجات یافت می‌شود، برای دندان‌هایتان اهمیت خاصی دارد. فسفرها، که در پروتئین‌هایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، مرغ، گوشت و لبنیات یافت می‌شوند، نیز ضروری هستند. هر دو این مواد مغذی به حفاظت و بازگرداندن مینای دندان شما کمک می‌کنند.

3. محدود کردن تنقلات

تنقالات بیش از حد نه تنها باعث داشتن شکمی چاق می‌شود؛ بلکه برای لبخند شما نیز مضر هستند. غذاهایی که عنوان بخشی از وعده روزانه‌تان خورده می‌شوند، نسبت به خوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز آسیب کمتری به مینای دندانتان می‌رسانند، زیرا بزاق بیشتری در طول غذا آزاد می شود.

4. سیگار نکشید

سیگار کشیدن و استفاده از هر گونه محصولات حاوی تنباکو که با دندان‌هایتان تماس پیدا کنند، باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شوند. علاوه بر این این محصولات باعث بیمار شدن لثه‌ها شده و می‌توانند منجر به افتادن دندان و همچنین سرطان دهان شوند.

5. محدود کردن استفاده از مواد غذایی رنگی

نوشیدنی‌های مورد علاقه شما ممكن است لبخندتان را نابود کنند! قهوه و چای بزرگترین مجرمان هستند. آنها رنگدانه‌هایی دارند که به مینای دندان متصل شده و بخش سفید و بیرونی دندان‌تان را زرد و کدر می‌کنند.

6. آدامس بدون قند بخورید

همیشه مسواک زدن دندان در میان وعده‌های غذایی سودمند است، اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، آدامس بدون شکر بخورید. جویدن آدامس بدون قند باعث افزایش جریان بزاق می‌شود و این بزاق می‌تواند مواد غذایی و سایر آلودگی‌ها را از بین ببرد.

7. مراجعه منظم به دندانپزشک

بیشتر بخوانید





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: