دندانپزشکی در بارداری
نوشته شده توسط : نت ویر

تمیز کردن دندان‌ها و معاینات سالانه در دوران بارداری نه‌تنها بی‌خطر است بلکه به زنان باردار توصیه می‌شود. افزایش سطح هورمون‌ها در دوران بارداری باعث تورم لثه، خونریزی و به دام انداختن مواد غذایی می‌شود که باعث تحریک بیشتر لثه‌ها می‌شود. کارهای پیشگیرانه دندانپزشکی در دوران بارداری برای جلوگیری از عفونت‌های دهانی مانند بیماری لثه  که با زایمان زودرس ارتباط دارد ضروری است.

روکش های تمام سرامیک

دندان‌درد در بارداری و سایر نیازهای دندانپزشکی

کارهای دندانپزشکی در بارداری، مانند پر کردن حفره و تاج، باید درمان شود تا احتمال عفونت کاهش یابد. اگر می‌خواهید در دوران بارداری کارهای دندانپزشکی انجام دهید، سه‌ماهه دوم بارداری برای شما ایده آل است.

هنگامی‌که به  سه‌ماهه سوم بارداری رسیدید، ممکن است برای مدت طولانی به پشت دراز بکشید.
بااین‌حال، گاهی اوقات کارهای دندانپزشکی اضطراری، مانند عصب‌کشی یا کشیدن دندان  ضروری است. درمان‌های انتخابی مانند بلیچینگ دندان و سایر اقدامات زیبایی باید به بعد از تولد موکول شود بهتر است.

در مورد داروها چطور؟

در حال حاضر، مطالعات متناقضی در مورد اثرات سو احتمالی بر روی کودک در حال رشد از داروهایی که هنگام کار دندان‌پزشکی استفاده می‌شود، وجود دارد . لیدوکائین رایج‌ترین دارویی است که برای کارهای دندانپزشکی استفاده می‌شود.

در صورت نیاز به کار دندانپزشکی، میزان بیهوشی تجویزشده باید تا حد ممکن کم باشد، اما هنوز هم برای راحتی شما کافی است. اگر درد دارید، بی‌حسی بیشتری را درخواست کنید. 
کار دندانپزشکی اغلب برای جلوگیری یا درمان عفونت به آنتی‌بیوتیک نیاز دارد. آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین، آموکسی سیلین و کلیندامایسین که برای ایمنی در بارداری دارای دسته B هستند، ممکن است بعد از انجام این روش تجویز شوند.

آیا اشعه ایکس دندان در هنگام بارداری مضر است؟

اشعه ایکس برای انجام بسیاری از اقدامات دندانپزشکی، به‌ویژه موارد اضطراری ضروری است. طبق کالج رادیولوژی آمریکا، اشعه ایکس تشخیصی دارای دوز تابش قابل‌توجهی نیست که بتواند عوارض جانبی روی جنین در حال رشد ایجاد کند.
انجام اشعه ایکس دندان در دوران بارداری با محافظ مناسب ایمن محسوب می‌شود. برخی از زنان ممکن است انتخاب کنند که از کار دندانپزشکی در سه‌ماهه اول خودداری کنند، زیرا می‌دانند این آسیب‌پذیرترین زمان رشد است. بااین‌حال، هیچ مدرکی مبنی بر آسیب رساندن به نوزاد برای کسانی که در این بازه زمانی مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی را انتخاب می‌کنند وجود ندارد.
همچنین، اگر در سه‌ماهه سوم کار دندانپزشکی غیر اضطراری موردنیاز باشد، معمولاً این کار به بعد از تولد موکول کنید. این کار برای جلوگیری از خطر زایمان زودرس و طولانی‌مدت خوابیدن به پشت است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: