بلیچینگ دندان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از اساسی‌ترین اقدامات دندانپزشکی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان را می‌توان در مطب دندان‌پزشک انجام داد. سفید شدن باید پس از پاک شدن پلاک، تارتار و سایر آوار از سطح هر دندان صورت گیرد و ظاهر طبیعی آن‌ها بازیابی شود. می‌توان دندان‌ها را سفید کرد تا سایه‌ای حتی روشن‌تر از رنگ اصلی به دست آورد.

باگذشت سال‌ها، دندان‌ها از مواد غذایی، نوشیدنی، دارو و عادات شخصی مانند سیگار، لکه‌دار و فرسوده می‌شوند. بلیچینگ، دندان‌ها را پوشش می‌دهد و این روش را می‌توان در مطب دندانپزشکی یا در خانه انجام داد.

لبخند روشن‌تری می‌خواهید؟ وقتی صحبت از سفید شدن و بلیچینگ دندان می‌شود، دو گزینه پیش رودارید: سفید کردن دندان در مطب یا مراقبت دندان‌ها در منزل.

در هر دو گزینه سفیدکننده دندان از عوامل سفیدکننده مبتنی بر پراکسید استفاده می‌شود. محصولات خانگی از 3٪ تا 20٪ پراکسید (کاربامید یا پراکسیدهای هیدروژن) برخوردارند. همچنین محصولاتی که در کلینیک دندانپزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرند، از 15٪ تا 43٪ پراکسید تشکیل می‌شوند.

به‌طورکلی، هرچه مدت‌زمان بیشتری محلول محکم‌تری روی دندان‌های خود داشته باشید، سفیدتر می‌شود. بااین‌حال، هرچه درصد پراکسید موجود در محلول سفیدکننده بیشتر باشد، باید مدت‌زمان بر روی دندان‌ها نیز کوتاه شود. نگه‌داشتن ژل به مدت طولانی باعث کمبود آب در دندان و افزایش حساسیت دندان می‌شود.

نکات مثبت و منفی هر گزینه وجود دارد، اما قبل از این‌که کیت‌های سفیدکننده دندان در خانه را امتحان کنید، حتماً با دندانپزشک ترمیمی خوب خود صحبت کنید. همه نتایج خوبی نخواهند دید. سفیدکننده تاج‌های چینی یا پیوندهای کامپوزیتی به رنگ دندان را سفید نمی‌کند.

بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ دندان‌ها توسط دندان‌پزشک شما می‌تواند دندان‌ها را سریع‌تر روشن کند. محلول سفیدکننده معمولاً بسیار قوی‌تر از کیت‌های خانگی است. همچنین، ممکن است از گرما، نور یا ترکیبی از این دو برای تسریع و تشدید روند سفید شدن استفاده شود.

چشمگیرترین نتایج برای بلیچینگ دندان‌ها این است که به‌طورکلی سه تا هشت سایه‌روشن تر می‌شوند. معمولاً چندین بار در مطب 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. برخی از دندان‌پزشکان از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که می‌تواند در یک قرار ملاقات 2 ساعته انجام شود (به‌عنوان‌مثال سیستم بزرگنمایی).

 

گزینه‌های بلیچینگ دندان در خانه

  • نوارها و ژل‌های سفیدکننده دندان
  • محصولات سفیدکننده دندان مبتنی بر سینی
  • خمیردندان‌های سفیدکننده دندان




:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: