کدام روش برای سفید کردن دندان مناسب است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

تا یک دهه پیش تنها راه صاف و مرتب کردن دندان ها بریس های ثابت بود. در عوض کش های رنگی ارتودنسی می توانست باعث شادی کودکان شود و حال آنها را خوب کند ، بزرگسالان تمایل چندانی حتی به ارتودنسی های سرامیکی و پشت دندانی نداشتند. در سال ۱۹۹۷ شرکتی به نام فناوری الاین (Align Technology) روشی را ابداع کرد که به وسیله ی الاینر های شفاف یا همان ارتودنسی نامرئی(invisalign) می  توان موقعیت دندان کج را اصلاح کرد  و دیگر کسانی که از کش های رنگی خوششان نمی آید میتوانند انتخاب دیگه داشته باشند.

لمینت چیست؟

در واقع تعریفی که میشود گفت این است : لمینت دندان (لامینت) یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا مواد سفید رنگ هالیوودی است که فرم و ظاهر دندان را تغییر داده و صورت فرد را زیبا میکند. به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند. این لایه ای که روی دندان قرار داده میشود همیشه همرنگ دندان بوده و یا از آن سفید تر است باعث میشود تا زشتی های دندان را از بین ببرد . دندان هایی که شکسته اند میتوانند با انجام لمینت آنرا درست کنند.

تفاوت لمینت و ونیر چیست؟

یکی از رایج ترین تفاوت ونیر دندان با لمینت این است که لمینت ها ورقه های نازکی از جنس سرامیک هستند که به سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند در حالی که ونیر کامپوزیت ها رزین های طراحی شده برای نصب روی سطوح خارجی دندان هستند که هر دو برای زیبا سازی دهان و لبخند انسان بکار میرود و در این چندسال هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

همچنین یکی دیگر از روش هایی که میتواند به زیبا تر شدن لبخند ما کمک کند و دندان های ما را سفید کنند بلیچینگ است.

این روش یکی از بهترین روش های از بین بردن زردی دندان هاست که دارای موادی است سفید کننده(پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید) میباشد





:: بازدید از این مطلب : 1390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: