بهترین زمان ملاقات با متخصص ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

هر زمانی هر نوع نگرانی در مورد دندان‌های شلوغ یا کج، مشکلات نیش (بایت) یا سایر موارد مربوط به تراز دندان‌ها و فک دارید بهتر است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. اما اگر صاحب فرزند هستید بهتر است از سن 7 سالگی آن ها را برای ارزیابی، پیشگیری یا درمان زودرس به یک کلینیک دندانپزشکی خوب یا نزد متخصص ارتودنسی کودکان ببرید.

دلیل شروع ارزیابی و درمان ارتودنسی کودکان از سن 7 سالگی به این خاطر است که، بیشتر مشکلات جزئی و ظریف مربوط به رشد فک و یا دندان ها حدودا از این سنین آغاز می‌شود. بیشتر بچه‌ها درمان فعال ارتودنسی را بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می‌کنند. ارتودنتیست ها توصیه می‌کنند در حالی که فرزند شما هنوز در حال رشد است، مشکلات دندانی آن ها را اصلاح کنید. زیرا پس از به اتمام رسیدن سن رشد و بالغ شدن آن ها، پروسه های درمانی ارتودنسی ممکن است طولانی تر و پرهزینه تر باشد.

آیا استفاده از بریس ارتودنسی دردناک است؟

نمی‌توان گفت که استفاده از این ابزار دردناک است. بهتر است به جای “درد” از واژه احساس ناراحتی استفاده کنیم. حتی اگر شما به عنوان بزرگسال از این ابزار ارتودنسی استفاده کنید در چند روز ابتدایی ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، که به مرور زمان اثری از آن باقی نخواهد ماند. به طور مشابه کودکانی که از بریس ها استفاده می‌کنند، ممکن است هنگام نصب و تنظیم بریس، رابر باند و هدگیر و یا هر وسیله جدید دیگری کمی ناراحتی را تجربه و احساس کنند.

کودکان باید چه مدت زمانی از بریس استفاده کنند؟

طول مدت درمان ارتودنسی کودکان متفاوت است و می‌توان گفت که بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد:

  • نوع مشکل موجود در دندان
  • میزان همکاری فرزند شما با ارتودنتیست
  • و رشد فرزند شما
  • اما به طور معمول، اغلب کودکان از 18 تا 36 ماه از بریس استفاده می‌کنند.

کودکان چه مدت باید از رتینر یا نگهدارنده ها استفاده کند؟

هرچند که این کار ممکن است همیشه عملی نشود، اما در حالت ایده آل، کودک شما حتی اگر تنها یک شب در هفته باشد، باید برای همیشه از نگهدارنده یا ریتینر ارتودنسی استفاده کند. دندان نیز درست مانند بقیه اجزای بدن دچار تغییر و تحولاتی می‌شود. اگر کودک شما از استفاده از نگهدارنده خودداری کند، باید منتظر بروز تغییرات جزئی در دندانهای او باشید.

آیا دندانپزشک می‌تواند کار ارتودنسی کودکان را انجام دهد؟ 

بله بسیاری از دندانپزشکان برای برخی از پروسه‌ های ارتودنسی آموزش دیده‌اند. با این وجود آن ها نمیتوانند تمام کارهایی که یک متخصص ارتودنسی انجام میدهد را انجام دهند و برای داشتن درمان های حرفه ای و تخصصی شما در نهایت باید به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: