انواع مختلف درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع مختلف درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

امروزه برای هر نوع مشکل ارتودنسی ده ها نوع درمان و دستگاه مختلف وجود دارد. اگر میخواهید به زودی دندان های ناصاف و به هم ریخته خود را با ارتودنسی درمان کنید یا اگر تنها درباره درمان های ارتودنسی کنجکاو هستید این مقاله را بخوانید تا شما را با انواع مختلف درمان و مخصوصا بریس ارتودنسی  آشنا کنیم.

ارتودنسی ثابت با بریس فلزی مرسوم 

بریس ها جزء ارتودنسی ثابت هستند به این معنی که برای درمان مشکل ناصاف بودن دندان ها از دستگاه هایی استفاده می کنیم که تا پایان دوره درمان حتما و حتما باید به دندان ها متصل باشند.

ارتودنسی نامرئی با بریس سرامیکی (ارتودنسی سرامیکی)

امروزه بیشتر افرادی که نیاز به اصلاح مشکلات تراز دندان دارند رو به ارتودنسی نامرئی آورده اند. ارتودنسی نامرئی به نوعی درمان گفته میشود که در آن متخصص ارتودنسی از دستگاه هایی استفاده میکنند که در عین اینکه بهترین نتیجه را در بر دارند، یا قابل مشاهده نیستند و یا به سختی میتوان آن ها را دید. به این درمان در اصطلاح عامیانه ارتودنسی شفاف هم گفته میشود. یکی از مهمترین و بهترین دستگاه های ارتودنسی نامرئی بریس سرامیکی است.

ارتودنسی خودتنظیم یا دیمون

ارتودنسی با دیمون تقریبا مشابه ارتودنسی ثابت با بریس های نامرئی است. اما تفاوت های جزئی با هم دارند. ما در درمان با بریس فلزی، معمولا از براکت های تقریبا ثابت استفاده میکنیم اما در دیمون از براکت هایی استفاده میکنیم که اجازه تنظیم و حرکت آزادانه دندان ها بدون اصطکاک را برای ما فراهم میکند. هزینه ارتودنسی دیمون کمی بالاتر از ارتودنسی با بریس فلزی است.

ارتودنسی لینگوال

این دستگاه های ارتودنسی دقیقا مشابه با بریس های فلزی مرسوم هستند. با این تفاوت که ما بریس لینگوال را به پشت دندان ها متصل میکنیم. (بریس معمولی به جلوی دندان وصل میشود). به خاطر اینکه کسی بریس لینگوال را نمی بیند ما به این روش درمان نوعی ارتودنسی نامرئی نیز می گوییم.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: