همه چيز درباره ريتينر ثابت ارتودنسي
نوشته شده توسط : نت ویر

نگهدارنده ها از مهمترين دستگاه هاي ارتودنسي هستند و همه كساني كه تحت درمان ارتودنسي قرار بگيرند بايد از اين دستگاه ها استفاده كنند. در اين مقاله به طور كامل به سوال ريتينر ثابت ارتودنسي چيست و چه كاربردي دارد پاسخ خواهيم داد.

ريتينر ارتودنسي چيست؟

ريتينرها يك سري وسايل يا دستگاه ارتودنسي هستند كه بعد از اتمام دوره درمان ارتودنسي مورد استفاده قرار ميگيرند. خود درمان ارتودنسي كاري ميكند كه دندان هاي شما صاف شوند. اما به علت ماهيت طبيعي دندان كه تمايل به حركت و تغيير موقعيت دارد، ما با كمك ريتينرها يا نگهدارنده ها، جلوي اين تغيير موقعيت و حركت دندان ها را ميگيريم. ريتينرها به دو دسته ثابت و متحرك تبديل ميشوند. متحرك ها همان پلاك هاي شفاف ارتودنسي هستند كه به راحتي روي دندان قرار ميگيرند و قابل برداشتن هستند. اما ثابت ها توسط متخصص ارتودنسي به پشت دندان ها متصل ميشوند. با مراجعه به بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران و يا شهري كه در ان ساكن هستيد مي توانيد از خدمات ارتودنسي دندان بهره ببريد.

ريتينر ثابت ارتودنسي چيست؟

نگهدارنده ثابت ارتودنسي متشكل از يك قطعه فلز يا سيم فلزي كوتاه و قوسدار است كه با كمك يك نوع چسپ يا سيمان مخصوص به پشت دندان هاي فك بالا، پايين يا هر دو فك متصل ميشود.

مزاياي ريتينر ثابت ارتودنسي 

بعضي از مراجعان ما اصرار دارند كه از نگهدارنده متحرك بعد از ارتودنسي استفاده كنند. آن ها ميگويند كه به اندازه كافي دستگاه هاي ارتودنسي ثابت را تجربه كرده اند و اين بار نوبتي هم كه بايد نوبت يك دستگاه متحرك است. ما به آن ها ريتينر متحرك ميدهيم. اما متوجه ميشويم كه هميشه و مطابق توصيه ها و دستورالعمل هاي ما از ريتينر استفاده نميكنند. آن ها يادشان ميرود كه به صورت منظم ريتينر بزنند و اين باعث ميشود كه دندان هاي صاف شده آن ها دوباره در خطر كج شدن و تغيير موقعيت قرار بگيرد

يكي ديگر از مزايا ريتينر ارتودنسي نامرئي بودن آن است. بله حتي از نگهدارنده متحرك هم نامرئي تر است. زيرا در پشت دندان هاي شما است و هيچكيس حتي خودتان هم نميتوانيد آن را ببينيد. بنابراين ما آن را در دسته ارتودنسي نامرئي هم قرار ميدهيم..

معايب ريتينر ثابت ارتودنسي

به همان اندازه كه نگهدارنده هاي ثابت خوب و مفيد هستند ميتوانند نكات و نقطه ضعف هايي هم داشته باشند.

داشتن يك نگهدارنده ثابت باعث ميشود كه تميز كردن دندان ها با دشواري روبرو شود زيرا با وجود چنين نگهدارنده اي تميز كردن پشت دندان ها سخت است و نيازمند زمان زيادي است.

سيم پشت دنداني مي تواند بقاياي مواد غذايي و باكتري ها را به دام بيندازد ، كه اين وضعيت مي تواند شانس شما براي حفظ بهداشت دهان و دندان را كاهش دهد.

و در آخر استفاده از اين نگهدارنده ها ميتواند باعث ناراحتي شما شود. زيرا زبان ميتواند به آن برخورد كرده و نسبت به نگهدارنده حساس شود.

براي مطالعه بيشتر : با مطالعه مجله ارتودنسي دندان با خدمات ارتودنسي بيشتر اشنا شويد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: